Posted by: bankwahabi | November 29, 2009

ASAL USUL AGAMA WAHABI

Wahabi?Siapakah Wahabi?Mesti Baca!

DINASTI SAUD : DARI MANAKAH ASALNYA MEREKA INI?DAN SIAPAKAH MOYANG KEPADA KELUARGA INI?

 

KAJIAN DAN PENEMEUAN OLEH: MOHAMMAD SAKHER ,seorang yang telah diperintahkan supaya dibunuh oleh rejim Saudi diatas penemuan ini:

 

  1. Adakah keluarga saud berasal dari kaum ANZA BEN WAEL seperti mana mereka sekarang?
  2. Adakah Islam Agama sebenar mereka?
  3. Adakah mereka berketurunan Arab?

 

Pada tahun 851 H ,sekumpulan lelaki dari bani AL MASALEEKH ,iaitu satu cabang dari KAUM ANZA ,membentuk satu pedati untuk membeli bijirin( gandum dan jagung) dan bahan makananan lain dai IRAQ ,dan membawanya kembali ke NAJD .Ketua kumpulan ini bernama SAHMI BIN HATHLOOL. Pedati itu sampai ke BASRA ,dimana ahli kumpulan berjumpa penjual bijirin iaitu seorang YAHUDI bernama MORDAKHAI BIN IBRAHIM BIN MOSHE.Semasa tawar menawar belangsung ,yahudi itu bertanya mereka “Dari mana asalnya kamu?”
Mereka menjawab”Dari Kaum ANZA , berkait dengan AL MASALEEKH”Setelah mendengar nama itu , yahudi itu menjadi gembira dan juga mengakui dia berasal dari kaum keluarga yang sama,tetapi terpaksa tinggal di BASRA IRAQ disebabkan persengketaan keluarga antara bapanya dan ahli keluarga kaum ANZA.

Dia kemudiannya mengarahkan hambanya untuk memenuhkan unta2 kaum kabilah tersebut dengan gandum ,kurma dan tamman;ini adalah satu budi yang menarik hati lelaki2 AL MASALEEKH dan menunjukkan kegembiraan mereka kerana berjumpa saudara di IRAQ ,sumber kepada keperluan mereka ;mereka percaya setiap apa yang dikatakan oleh yahudi itu,dan kerana beliau adalah seorang pedagang makanan yang kaya(yang mereka sangat perlukan)walaupun dia adalah seorang yahudi yang bersembunyikan di sebalik imej ARAB dari kabilah AL MASALEEKH.

 

Apabila pedati tersebut telah bersedia untuk bertolak ke NAJD,pedagang yahudi tersebut meminta izin mereka untuk menemani mereka ,kerana dia ingin pergi bersama mereka ke tanah asal mereka NAJD.Setelah mendengar dari lelaki yahudi itu,mereka amat berbesar hati dan menyambut mereka dengan hati yang sangat gembira.

 

JAdi,Yahudi yang menyamar itu tiba di NAJD dengan pedatinya.Di NAJD,dia memulakan untuk menyebarkan banyak propaganda untuk dirinya melalui sahabat2 sahabatnya(Sepupu tipunya ),setelah itu,berkumpullah ramai para penyokongnya;tetapi tanpa disangka,dia berhadapan dengan kempen penentangan terhadap fahamannya oleh SHEIKH SALEH SALMAN ABDULLAH AL TAMIMI, seorang pendakwah di AL-QASEEM.

 

Jarak penyebaran ajarannya termasuk NAJD ,Yaman dan Hijaz,sesuatu yang memaksa yahudi itu (keturunan dari KELUARGA SAUD sekarang )untuk berpindah dari AL QASEEM ke AL IHSA,Di mana kemudiannya dia menukar namanya (MORDAKHAI ) kepada MARKHAN BIN IBRAHIM MUSA.Kemudia dia menukar lokasi penempatannya dan menetap di sebuah tempat bernama DIR`IYA berdekatan AL-QATEEF,di mana dia bermula untuk menyebarkan kepada penduduk tempatan dengan dusta mengatakan perisai kepada nabi MUhammad SAW telah diambil sebagai barangan rampasan(curi) oleh seorang arab pagan (musyrikin) hasil daripada perang uhud antara Arab musyrikin dan Muslimin.

Katanya “Pedang itu telah dijual oleh arab musyrikin kepada kabilah kaum yahudi bernama BANU QUNAIQA` yang menyimpannya sebagai harta karun!”Dia kemudiannya mengukuhkan lagi kedudukannya di kalangan Badwi melalui cerita2 dusta yang menyatakan bagaimana Kaum Yahudi di Tanah Arab sangat berpengaruh dan berhak kepada penghormatan tinggi.Dia mengukuhkan lagi kedudukannya di kalangan Badwi,dan mengambil keputusan untuk menetap di situ,di kota DIR`IYA ,berdekatan AL- QATEEF,di mana dia mengambil keputusan untuk menjadikannya sebagai pusat di PERSIAN GULF.Dia kemudiannya mendapat idea untuk menjadikannya sebagai batu loncatan untuk menubuhkan kerajaan Yahudi di tanah Arab.

 

Untuk memenuhi cita-citanya itu ,dia telah mendekati Arab Badwi di padang pasir utnuk memantapkan lagi posisinya,kemudian secara beransur ansur,dia kemudiannya mengisytiharkan dirnya sebagai raja kepada mereka !!

 

Pada ketika itu ,kabilah AJAMAN bersama kabilah BANI KHALED menjadi sangat berhati hati kerana rancangan jahat Yahudi selepas mereka mendedahkan siapa mereka yang sebenarnya,dan mengambil keputusan untuk membunuhnya.Mereka menyerang bandar lelaki yahudi itu dan menawannya,tetapi sebelum menangkapnya dia telah dapat melepaskan diri.

Oleh itu keturunan yahudi daripada KELUARGA SAUD (MORDAKHAI),mencari perlindungan di sebuah ladang bernama AL-MALIBEED-GHUSAIBA berdekatan AL-ARID, yang sekarang ini bernama : AL-RIYADH.

Dia kemudiannya meminta kepada tuan ladang tersebut untuk memberikannya sebuah perlindungan.Tuan ladang itu berasa sangat simpati lalu memberikannya tempat untuk berlindung.Tetapi kemudiannya yahudi itu (MORDAKHAI) ,hanya tinggal selama sebulan di situ,setelah yahudi itu membunuh tuan ladang tersebut dan semua ahli keluarganya..dan berpura pura dengan menyataka mereka semua telah dibunuh oleh pencuri yang menceroboh.Dia kemudiannya berpura pura menyatakan bahawa dia telah membeli ladang tersebut dari tuan tanah sebelum malapetaka tersebut datang kepada mereka! Setelah merampas tanah tersebut,dia menamakannya ALDIR`IYA ,sama nama dengan tempat yang pernah dimilikinya.

Keturunan Yahudi daripada KELUARGA SAUD (MORDAKHAI) dengan cepat menubuhkan “GUEST HOUSE” bernama “MADAFFA” di tanah yang dirampasnya dari mangsa,dan mengumpulkan di sekelilingnya sekumpulan munafiq yang kemudiannya menyebarkan propaganda dusta yang mengatkan bahawa dia adalah SYEKH (ketua) ARAB yang disegani.Dia mengisytiharkan permusuhan terhadap Sheikh SALEH SALMAN ABDULLA AL TAMIMI, mush tradisinya, dan dia juga telah menyebabkan pembunuhan beliau di sebuah masjid bernama (AL-ZALAFI).

Kemudian dia berasa amat puashati dan selamat untuk mewujudkan (AL-DIR`IYA) sebagai rumah tetapnya.Di situ dia mengamalkan poligami pada tahap teruk ,dan juga melahirkan ramai anak yang kemudiannya di berikan nama nama Arab kepada anak-anaknya.

Kemudian ,kaum kerabatnya semakin bertambah dan kuasa di bawah nama Kaum SAUDI ,mereka telah mengikuti jejak langkahnya mengamalkan aktiviti haram dan konspirasi terhadap negara Arab.Mereka telah merampas tanah terpencil dan ladang2,dan membunuh setiap orang yang cuba menentang rancangan jahat mereka .Mereka menggunakan apa sahaj tipu helah untuk mencapai matlamat mereka;mereka merasuah; menawarkan wanita dan wang kepada orang yang berpengaruh di kawasan itu,jelasnya untuk sesiapa yang memulakan utnuk menulis biografi sebenar keluarga Yahudi itu;mereka merasuah penulis untuk menyucikan sejarah hitam mereka ,dan juga menghampirkan asal ketrunan mereka kepada kabilah arab seperti RABI’A, ANZA and ALMASALEEKH.

Munafik yang sangat jelas di zaman kami adalah MOHAMMAD AMIN AL TAMIMI- pengarah/pengurus kepada perpustakaan terbaru kerajaan SAUDI ,dia mereka-reka asal usul keturunan kepada KELUARGA YAHUDI (SAUDI) dengan mengatakan ianya berhubung kepada Nabi Junjungan kita Muhammad SAW.Untuk kerja kotornya itu,dia telah di anugerahkan 35 RIBU POUND MESIR dari KEDUTAAN SAUDI UNTUK KAHERAH ,MESIR pada tahun 1362 H atau 1943 M. Nama duta tersebut adalah IBRAHIM AL- FADEL.

Seperti yang telah disebutkan sebelum ini ,keluarga YAHUDI iaitu KELUARGA SAUD(MORDAKHAI), mengamalkan poligami dengan mengahwini ramai wanita arab dan mendapat ramai anak:amalan poligaminya itu pada masa ini telah diteruskan oleh keturunannya,mereka berpegang kepada warisan perkahwinan itu!

Salah seorang anak MORDAKHAI bernama AL-MAQARAN,di ‘arabkan’ dari keturunan YAHUDI (MACK-REN) dan mendapat anak bernama Mohamad dan seorang lagi bernama SAUD,iaitu nama kepada DINASTI SAUDI sekarang.

Keturunan SAUD (KELUARGA SAUDI sekarang) memulakan kempen pembunuhan ketua ketua kabilah arab di bawah dakwaan bahawa mereka adalah sesat,menyeleweng dari ajaran Islam , tidak mengamalkan ajaran Al Quran; JADI MEREKA BERHAK UNTUK DIBUNUH OLEH KELUARGA SAUDI !!

Didalam buku sejarah KELUARGA SAUDI mukasurat 98-101 ,ahli sejarah keluarga mereka telah mengisytiharkan bahawa DINASTI SAUD mendakwa semua penduduk NAJD adalah KUFUR;maka darah mereka adalah halal dibunuh ,harta mereka dirampas,wanita mereka dijadikan hamba seks;seseorang muslim tidak benar benar Muslim jika kepercayaannya tidak berasal dari ajaran MOHAMMAD BIN ABDUL WAHAB (juga Yahudi yang berasal dari Turki)

Ajarannya memberikan kuasa kepada KELUARGA SAUDI untuk memusnahkan kampung2 mereka -lelaki termasuk kanak kanak,merogol wanaita mereka ;menikam perut wanita hamil,memotong tangan anak mereka dan kemudian membakar mereka!! MEreka kemudiannya disahkan lagi oleh AGAMA SAMSENG WAHABI untuk merampas harta penentang mereka(yang tidak mengikuti agama WAHABI)

 

Keluarga Hodoh YAhudi ini malah telah melakukan banyak kezaliman dibawah nama ajaran sesat WAHABI yang dicipta oleh YAHUDI untuk menyemai benih kekejaman di hati manusia.DINASTI YAHUDI ini telah meakukan kekejaman sejak 1163 H .Mereka telah menamakan semula semenanjung tanah Arab sempena nama keluarga mereka (ARAB SAUDI) sebagai sebuah negara kepunyaan mereka ,dan segala penduduk adalah hamba mereka ,bekerja keras untuk kemewahan mereka (KELUARGA SAUD).

MEREKA telah memiliknegarakan semua kekayaan negara tersebut sebagai harta peribadi.Jika ada orang miskin dari orang kebanyakan menaikkan suaranya mengkritik undang undang kuku besi DINASTI YAHDI tersebut,(diansti tersebut) akan memenggal kepalanya di hadapan khalayak.Seorang puteri mereka telah melawat FLORIDA USA bersama sama para penasihatnya,dia telah menyewa 90 peratus Bilik MEWAH (suite) di Grand Hotel untuk SATU JUTA DOLAR satu malam!!!Bolehkan seseorang menentang pembaziran ini walaupun mereka tahu mereka akan DIPENGGAL DI KHALAYAK RAMAI!!!!


SAKSI KEPADA KETURUNAN YAHUDI -KELUARGA SAUD :

 

Pada tahun 1960,”SAWT AL ARAB” stesen penyiaran di Kaherah ,Mesir ,dan Stesen penyiaran Yaman di Sana`a telah memastikan@membenarkan bahwa Keluarga SADI adalah dari keturunan YAHUDI.

Raja FAISAL AL SAUD pada masa itu tidak dapat menafikan bahawa keluarganya sangat baik hati dengan YAHUDI apabila beliau mengisytiharkan WASHINGTON POST pada 17 SEPT 1969 menyatakan”KAMI ,KELUARGA SAUDI ,ADALAH SAUDARA kepada yahudi,kami sepenuhnya tidak bersetuju dengan mana mana Pihak Berkuasa Arab atau Muslim yang menunjukkan pertentangan tehadapYahudi,Kita mestilah hidup bersama mereka dengan kasih sayang.Negara kami (Arab saudi)adalah pencetus kepada keturunan YAHUDI dan keturunannya telah tersebar ke seluruh dunia”Ini adalah deklarasi dari RAJA FAISAL AL – SAUD BIN ABDUL AZIZ !!!!

HAFEZ WAHBI, Penasihat kepada SAUDI ,menyatakan dalam bukunya bertajuk “SEMENANJUNG TANAH ARAB”bahawa RAJA ABDUL AZIZ AL- SAUD ,mati pada 1953 telah menyatakan”Ajaran Kami(Ajaran Saudi) mendapat tentangan dari seluruh kabilah Arab.Datuk kami SAUD AWAL ,setelah memenjarakan ramai ketua kabilah MATHEER,apabila kunpulan lain dari kabilah sama datang untuk membebaskan banduan bandua ,SAUD AWAL memerintahkan supaya orangnya memenggal kepala semua banduan,kemudian dia cuba memalukan mereka dengan menjemput mereka makan dari tempat duduk yang dibuat dari daging mangsa nya yang telah dipenggal dimana kepala2 mereka telah diletakkan diatas pinggan makanan!!!! Rombongan tersebut menjadi sedar dan enggan memakan danging saudara mereka ,kemudiannya dia memerintahkan orangnya untuk memenggal kepala rombongan tersebut itu juga.Jenayah jelik ini dilakukan oleh raja tersebut kepada manusia yang tidak bersalah di mana kesalahan mereka ialah menentang kekejaman raja tersebut.

HAFEZ WAHABI ,menyatakan lebih jelas bahawa RAJA ABDUL AZIZ AL-SAUD berkaitrapat dengan dengan kisah benar tentang ketua2 Kabilah Matheer,yang melawatnya untuk membebaskan ketua mereka pada masa itu FAISAL AL-DARWEESH ,seorang tahanan raja itu.Dia mengaitkan kisah tersebut kepada mereka supaya mengelakkan mereka dari meminta pembebasan ketua mereka,jika tidak mereka akan menimpa nasib yang sama;Dia telah membunuh Syekh tersebut dan menggunakan darahnya untuk berwudu` sebelum menunaikan solat(solat agama WAHABI). Kesalahan FAISAL AL DARWESH pada ketika itu adalah mengkritik RAJA ABDUL AZIZ AL SAUD apabila raja itu menandatangani dokumen dimana pihak berkuasa Inggeris yang disediakan pada 1922 sebagai deklarasi untuk memberikan PALESTINE kepada YAHUDI;tandatangannya telah diterima dalam persidangan yang berlangsung di AL AQEER pada 1922.

 

Itu adalah sistem Rejim ini dan masih lagi diamalkan oleh KELUARGA YAHUDI (KELUARGA SAUDI).Matlamatnya adalah ;merampas harta kekayaan negara,merompak,menipu,dan melakukan pelbagai jenis kekejaman ,kezaliman,dan kekufuran- semua itu dilakukan dengan kerjasama agama yang mereka cipta -WAHABI yang membenarkan pemenggalan kepala penentang mereka.

perhatian

Artikel ini telah saya terjemahkan kepada bahasa Melayu dari sumber

http://www.fortunecity.com/boozers/bridge/632/history.html

Usaha untuk mengelakkan kesilapan telah dilakukan,segala kesilapan amat dikesali.
Sebarang pembetulan dari segi penterjemahan adalah amat di alu-alukan. terima kasih

 

 

JIHADWAHABI

http://jihadwahabi.blogspot.com/

 

http://jihadwahabi.blogspot.com/2008/02/wahabisiapakah-wahabimesti-baca.html

About these ads

Respon

  1. Dasyatnya Wahabi…. terima kasih atas tulisan anada yang bernas… bagaimana cara untuk meruntuhkan kerajaan wahabi yang ada sekarang di Mekah dan Madinah? , kita sebagai bangsa yang paling agong dan paling sempurna di dunia sekarang, apakah yang telah kita lakukan untuk perjuanagn Islam. saya bercadang untuk menyertai perjuangan anda yang suci dan murni.

  2. Dahsyat betul wahabi nih… patutlah ulamak pun dia tak heran rupanya ada salasilah yahudi laknatullah… Abis tu Si Asri ni agak2nyala berketurunan yahudi ker?? Aku tak beranilah nak tuduh tapi aku rasa mungkin ada kot belah nenek dia. Ada bau2 kentut ckit dengan netanyahu… Kesian org perlis dapat mufti ala yahudi nasib baik dah kena reject… Apa pun aku respect la kat korang sebab berusaha menentang Puak2 laknat ni… Jasa baik korang hanya Allah jualah yang dapat membalas. Semoga puak2 Wahabi kat dunia ni umumnya dan dekat malaysia ni khasnya mati kena kena sambar petir semuanya lepas tu bangkai dia orang nih kita campak kat laut…. kenyang ikan tongkol


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 31 other followers

%d bloggers like this: