Posted by: bankwahabi | Disember 17, 2008

Wahabi Golongan Juhala’: Jahil Murakkab

Di bawah adalah komen Wahabi yg menampakkan kebodohannya dalam ilmu Agama. Na’uzubillahi minzalik

zulsyaminiee
kudou_aptx4869@yahoo.com
60.51.65.48

woi gampang. aku bukan orang perlis. tapi aku jugak mengkaji hadith yang baru berusia 16 tahun dan bukan dari sekolah ma,had, tapi smka di daerah kerian, perak. tapi, setelah diteliti,sebelum akun mengenali apa itu wahabi lagi, aku lihat fatwa2 yusuf al-qadhrawi, memang kene dengan apa yang aku fikir dan abang aku fikir, aku dapat rasakan aqidah wahabi adalah aqidah ahlul sunnah wal jamaah. ko takkan bodoh sangat. aku denagn hadith2 yang mahsyur pun dapat menilai sapa betul, sapa salah. ko0 nak menafikan lagi nas mutasyabihat tentang ayat’ tangan allah berada di atas tangan mereka., o…, ko cakap tangan tu bererti kekuasaan kan… woi bodoh, kalau gitu, napa dalam ayat lain allah gunakan sendiri perkattaan kekuasaan!!! itulah , kita sbgai orang beriman wajib beriman dengan apa yang telah allah turunkan,. ko nak menafikan allah ada rupa ke ha bahalul?? beh tu, kenapa dalam surah alqiamah allah berfirman: pada hari itu(qiamat), mereka melihat tuhannya…(mafhumnya saja).. pk baik2. jangan terlampau yakin sampai hendak menyesatkan orang.. sesungguhnya fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan….


Responses

  1. memang betul kata nabi S.A.W dalam mafhum hadith riwayat ibn majah, attermidzi dan abu dawud,: umat ku pada ketika itu sangat banyak tetapi bagaikan buih di lautan. tengok, umat islam sekarang ni memang banyak, tetapi berpecah belah disebabkan sikap ko dengan konco2 ko tu yang gemar menthadlilkan orang dan mengtakfirkan orang sesuka hati kau aje…dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh imam muslim : SUDAH DIKIRA BERDUSTA SESEORANG YANG MENYAMPAIKAN APA YANG DIDENGARINYA.. tengok kandungan hadith ni, ko cakap2 gitu ada bukti ka? kalau setakat gambar, atau klip vedio yang mungkin ko telah PHOTOSHOPkannya, itu x boleh dijadikan bukti bodoh… aku tau la aku walau baru 16 tahun, tapi mungkin ALLAH telah memberikan kepada aku kepandaian dalam mengkajibn matan hadith, boleh berfikir dengan waras. ko ingat, aku buklan budak sekiolah pondok atau maahad tahfiz, tapi aku skul agama(smka) di daerah kerian.

    aku gak seorang ahli BADAN DA’WAH DAN KEROHANIAN di sana. aku bukan nak berlagak, tapi, dalam badan itu, aku yang selalu menjadi rujukan dalam mana2 hadith yang badan kami ingin menyampaikannnya dalam tazkirah. aku bukan nak cakap apa, tapi, kalau betullah ko anggap wahabi sebagai kafir, ko silap sebab kalau ko nak taw, ko datang sekolah aku sendiri laa. ke

    kebenaran hanya ada 1, jadi sebanyak mana pun hadit@ nas2 yang ko petik kalau nak berdebat dengan aku@abang aku@ dr. MAZA, aku pasti kebenaran yang menang.. aku rasa kau lah kafir sebab ko fitnah sesuatu puak sebagai kafir../.

    woi setan, takkan ko tak tau, dalam hadith soheh pun,nabi tak bagi bunuh orang kafir yang berperang dgn orang islam selagimana kalau kita nak tikam dia, kalau di mengucap 2 kalimah syahadah, nabi larang kita bunuh dia kan..
    pembahagian orang kafir pun ada banyak kan banggang….
    orang yang membenci ayahnya pun kafir….orang yang meninggalkan sembahyang pun kafir kan..dalam sabda nabi yang mahsyur…
    \
    e2lah ko; bodoh dan bangang sangat sebab orang2 yang macam ko nilah perosak umat islam,,

    dari apa yang aku lihat, kop kata allah x bertangan, tapi ayat TANGAN ALLAH DI ATAS TANGAN MEREKA itu kau tafsirkan sbg kekuasaan-Nya kan..??n ko takkan banggang sangat, kalau macam 2, kenapa dalam ayat lain alaah DIRECTKAN saja penggunaan KEKUASAAN?
    itulah kita, sebagai orang beriman, kene beriman dengan apa yang telah ALLAH turunkan. kalo allah dah kata yang tangan-NYA, kita beriman sajalah. jangan menafikannnya. dalam surah alQIAMAH pun allah berfirman: lebih kurang- pada hari itu, (qiamat) mereka melihat tuhannya…. lebih kurang macam itulah… itu buktinya aku bukannya pandai sangat, tapi kalau ko nak berdebat ngan aku, datang ke sekolah aku, SMKA KERIAN, PERAK. NAMA aku muhammad zulsyamini, pelajar tingkatan 4 2008. aku akan aturkan perdebatan.. sebab aku seorang badan da’wah….


Tinggalkan Jawapan

Kategori

