Posted by: bankwahabi | Februari 1, 2010

Aduka Taruna WAHABI

Aduka Taruna WAHABI

ADUKA TARUNA ADALAH CONTOH ‘TERBAIK’ HASIL DIDIKAN WAHABI ANTI MAZHAB

Saya ingin berkongsi dengan semua isu atau kes penghinaan ke atas Al-Marhum Sultan Johor Sultan Iskandar Sultan Ismail yang mangkat baru-baru ini. Ya sudah pasti seperti yang dimaklumkan dalam media Istana Johor dan selainnya mengadakan tahlil dan bacaan Yasin paling kurang 7 hari selepas kemangkatan Sultan Johor tersebut. Nah! Terdengar dari para ostaz otai Wahhabi yang mencemuh amalan ini dan menghukum amalan tersebut sebagai SESAT SYIRIK dan KAFIR kerana bagi otai Wahhabi perkara itu adalah bid’ah sesat masuk neraka. Saya rasa kenyataan biadab Wahabi lebih perlu diambil tindakan melebihi tindakan ke atas Aduka Karuna (Khairul Nizam)kerana Wahabi malaysia bukan sahaja menghina mana-mana Raja dan sultan bahkan seluruh institusi beraja adalah sesat disisi Wahabi kerana melakukan amalan Tahlil, Yasinan dan selainnya dari perkara baru yang masih diharuskan lagi sebenarnya oleh Islam.

(TERAMAT ZUHUD KAH? gambar hiasan tiada kaitan langsung dengan artikel dan blog ini)

ADUKA TARUNA PUJI BEKAS MUFTI WAHHABI TAPI MAKI & HINA ULAMA-ULAMA ISLAM

Apabila kubelek-belek (kaji) aku dapati Aduka Taruna amat terpengaruh dengan ala didikan Wahhabi yang suka maki ulama Islam waktu yang sama memuji beberapa tokoh Wahabi yang memang ngam dengan nalurinya. Didapati Aduka Taruna gemar memuji bekas mufti wahhabi tersebut tetapi ulama dan ustaz-ustaz lain dia memaki dengan ungkapan BODOH, BANGGANG dan selainnya dari makian yang setaraf dengan cara makian otai-otai Wahhabi Malaysia. Paling pelik Aduka Taruna amat menyokong bekas MB sebuah tempat waktu yang sama pulak menghina MB (parti lawannya) tempat lain dengan ungkapan makian yang amat menyedihkan.
Aduka Taruna memuji otai Wahabi tapi hina pulak ulama-ulama dan ustaz-ustaz . Aduka Taruna menyokong pemimpin yang berlatar belakangkan Wahabi (walaupun bekas MB tu sendiri pun tak phm sgt wahabi tu kemender) tapi hina pula pemimpin parti berbeza.

Maka siapakah dibelakang Aduka Taruna ini? Maksud saya hasil cara didikan fahaman manakah yang membuahkan hasil ‘secantik’ aduka taruna ini jika bukan didikan ala kewahabiyatan dan ini buktinya:

ADUKA TARUNA & WAHABI HINA BERMAZHAB
Dalam artikel Aduka Taruna sendiri yang berjudul WAHABI PERLIS dan SEMBANG MAZHAB amat jelas Aduka Taruna (AT) ini berfahaman Wahabi anti mazhab. Siapa lagi yang bukan anti Mazhab kecuali Wahhabi?! Dalam artikel tersebut jelas hasil didikan Wahhabi terserlah pabila AT menghina Mazhab Syafi’e bahkan hukum dalam islam (isu batal wuduk) juga turut dihina oleh AT. Siapakah yang mempelopori didikan penghinaan begitu jika bukan Wahhabi!? Wahhabi menghina orang yang ikut mazhab bahkan menghukum syirik dan kafir kepada umat Islam yang bermazhab. AT adalah hasil ‘terbaik’ kilang Wahhabi Sendirian Berhad.

ADUKA TARUNA DAN WAHABI HINA SAHABAT NABI
Terlalu banyak bukti penghinaan Wahabi terhadapa sahabat Nabi. Rujukan utama Wahabi yang dilabelkan kononnya Syeikhul Is… mereka kerap melontarkan kata-kata penghinaan kepada sahabat nabi seperti Saidina Ali. Begitu juga bekas mufti Wahabi yang menghukum sahabat nabi Bilal Al-Muzani sebagai beramal dengan syirik dan sebagainya. Mereka tidak menghormati para sahabat Nabi yang membayar segala kehidupan mereka demi Islam tersebar sehingga ke hari ini. Nah! AT ini turut mengikut jejak langkah ajaran Wahhabi yang suka menghina sahabat Nabi dengan mengeluarkan kenyataan kesat sebijik setaraf dengan Wahhabi.

U all boleh bace kedua2 artikel Aduka Taruna tersebut di bawah yang telah dipadamkan dalam blognya baru2 ini dan kelak akan dipaparkan artikelnya yang memuji dan meyokong bekas MB yang beraliran Wahabi.

______________________________

Wahabi Perlis

Oleh : AdukaTaruna

Gua bukanlah dari bidang agama. Maka, lebih elokla lu tapis sendiri. Cuma blog gua, suka hati gualah nak cakap fahaman gua. Ada masa gua balun, ada masa gua kena balun.

Pada gua, mazhab2 ni semua bangang nak mampos. Aku mazhab Shafie, ekau mazhab Hambali, dio mazhab Hadari. Kalau mak gua Shafie, gua kena Shafie. Kalau geografi gua Shafie, gua kena Shafie gak (Elin sorang jer Shafie Apdal). Kan ke ketetapan yang baling bongok dalam dunia.

Lu orang lebih elok la ikut ilmuan Islam lain. Tapi gua enggan. Shafie tu ingat dia sorang paling best ke apa? Takda maknanya de. Dia sendiri suruh campakkan pendapat dia ke dinding kalau jumpa dengan yang lebih elok. So, mampos la sama pemuja Shafie. Ada ke sentuh kulit isteri batal wuduk? Niamakahai punya pendapat. Dan gua dipaksa ikut sebab keturunan dan geografi? Tak dapek den do tu bhai..

Samo gak isu perang Muawwiyah-Aishah dgn Ali. Pada gua Aishah dan Muawwiyah manusia stupid dalam tajuk itu. Lu nak hukum gua kapir pun gua no hal punya. Memang 2-2 salah, tapi paling berat kat mangkuk 2 ekor tuh. Apa ingat Aishah isteri Nabi dia maksum. Janji syurga tidak bermaksud dia maksum dalam setiap isu dan dalam setiap tajuk. Lu tunjuk gua ahli syurga yang tepat dalam setiap tajuk ketika di dunia.

Azazil yang lebih mulia dari Aishah pun silap, inikan pulak just seorang pompuan. Kerana perjuangkan individu (khalifah yang kena bunuh), berjuta-juta mampos. Sohai punya 2 ekor. Bodoh piang. Ali lembab siasat pembunuhan memang salah Ali. Tapi apa kes sampai nak berperang? Bodoh.

__________________

Sembang Mazhab.

Oleh : AdukaTaruna

Wujudnya aliran mahzab ini ialah keupayaan mentafsirkan bahan mentah berbeza-beza oleh manusia. Keupayaan dan hasil tafsir ada banyak pembolehubah. Pertama genetik, seterusnya budaya, emosi ketika tafsiran itu dibuat, persekitaran kehendak dan politik ketika tafsiran dibuat dan sebagainya.

Maka, guru yang berkarisma akan menjadi tokoh. Tokoh akan mempunyai pengikut. Kedua elemen ini akan membentuk mazhab. Keupayaan satu-satu mazhab mengembangkan fahaman mereka adalah pembolehubah kepada besr atau kecilnya mereka. Gua ulang balik, mazhab adalah Islam 3rd party. Mazhab adalah hasil tafsir kepada bahan mentah; yakni Al-Quran, hadis dan sunnah.

Cuma masalahnya, kenapa harus bangang menjadikan tafsiran 3rd party sebagai bahan mentah? Bahan mentah kita ialah Al-Quran, hadis dan sunnah. Dan diimbangi oleh pendapat mazhab sebagai rujukan. Kita sendiri yang perlu tafsir bahan mentah. Kemudian ambil mana-mana tafsiran yang paling kukuh, paling sesuai dengan keupayaan diri dari 3rd party.

Takda maknanya, mak gua Shafie, gua kena Shafie sampai mampos. Sambung ke anak cucu. Ada bahan mentah yang suruh lu terikat dengan keturunan dan terikat dengan tafsiran 3rd party? Pada gua, ada banyak tafsiran Shafie yang mengarot, sebagaimana banyak lagi tafsiran mengarot dari mazhab lain. Kerana apa? Kerana kuasa mentafsir bahan mentah, Allah tak beri kepada hanya 4 ekor mazhab ni secara mutlak. Refresh beb… refresh sket.

Contoh. Bahan mentah ialah perkataan SUNNAH. Pada gua, sunnah ialah KETETAPAN. Sunnah Allah adalah ketetapan Allah. Sunnah Nabi adalah keketapan Nabi (juga dari wahyu Allah). Sunnah Allah adalah berpusingnya bumi, siang malam. Ketetapan. Ketetapan Allah, setiap yang terjadi ada sebab. Ketetapan Nabi ialah cara-cara, prosedur, law yang ditunjukkan nabi.

Tapi masuk bab ulama, terutama Melayu nih, sunnah Nabi ialah full set total kehidupan nabi. Punya stupid. Pakai serban sunnah Nabi. Itu bukan ketetapan yang Nabi wartakan. Abu Jahal mabok todi pun pakai serban. Kayu sugi bukan ketetapan. Ketetapannya ialah menggosok gigi.

Sentuh kulit isteri batal wuduk. Sentuh taik tak plak batal wuduk. Apa kejadah sungguh la pendapat Shafie. Pendapatnya tu apa kejadah, bukan imannya. Bahan mentah cakap apa? Nak ikut bahan mentah dulu atau 3rd party dulu? Dia suruh gua campakkan ke dinding, ni gua campakkan la nih. Gentle punya campak kasi Melayu berfikir sket. Anjing kalau sentuh kena samak. Kesian gua tgk anjing tuh.

Lu nak ikut Shafie buleh beb. Lu ikut la total sampai ke mati. Takda masalah. Tapi kebebasan hujah lu kena telan lah. Gua ingat kalau Shafie masih ada skang, dia pun banyak tafsiran sendiri yang nak dimansuhkan tu.

Muawiyah + Aishah plak.Lagi 2 ekor mangkuk. 2 ekor mangkuk bukan pada ahli syurganya atau pertalian darah Nabi, tapi kepada tajuk. Isteri Nabi Nuh jatuh hukum bangang, tetap jatuh hukum bangang. Anak Nabi Nuh jatuh hukum bangsat, tetap jatuh hukum bangsat. Anak Nabi Adam jatuh hukum sohai, tetap tiada kompromi. Sohai sebab bunuh saudara sendiri.

Anak Nabi Muhammad SAW kalau mencuri, potong tangan dia. Seandainya dia bertaubat selepas itu, atau redha Allah lebih tinggi dari perbuatannya mencuri, dia tetap Allah masukkan dalam syurga.

Aishah penyebab kematian ratus ribu nyawa dan darah muslim, dia tetap jatuh hukum bangang nak mampos. Dalam tajuk itu.

“Jumhur ulama menetapkan keduanya tidak salah. Tapi Ali menghampiri kebenaran.”What the fuck? Berapa ramai mampos sebab kerja bodoh dikatakan tiada yang salah? Hanya kerana status elite Aishah? Hanya kerana dia kerabat diraja atau hanya kerana dia keturunan Syed? Islam itu Allah punya atau ulama punya? Niamakahai.

Kalau sentuh taik, wuduk sah. Tapi solat tidak sah. Kan ke ada pengasingan tajuk tu. Wuduk sah, tidak batal. Tapi masuk bab solat, tidak sah. Kalau ada pengasingan tajuk, apa kes hanya kerana hanya status elite Aishah dia melanggar segala pengasingan tajuk? Bangang tetap bangang la bhai… salah tetap salah la bhai…. kalau mencuri, potong jer tangan dia. Peduli apa dia isteri nabi atau tidak, anak nabi atau tidak.

Isteri Nabi Nuh jatuh hukum bangang, tetap jatuh hukum bangang. Anak Nabi Nuh jatuh hukum bangsat, tetap jatuh hukum bangsat. Anak Nabi Adam jatuh hukum sohai, tetap tiada kompromi. Sohai sebab bunuh saudara sendiri.

Boleh plak ulama tukar2 bila kena tang batang hidung Aishah. Lepas tu lu suruh gua follow mazhab secara mutlak. Islam 3rd party. Skang lu nampak tak kenapa gua buat N3 Aishah dalam N3 mazhab?

Dalam tajuk; Muamiyah + Aishah bangang tukil. Penyebab kepada perpecahan, punca kematian ratus ribu muslim di jalan sia-sia, punca jutaan anak-anak muslim hilang bapa, punca puluh ribu institusi muslim diambang kekafiran, punca puluh ribu muslimah menjada dan menderita.

Dan mazhab boleh bersatu mengubahsuai Islam demi kepentingan elite tertentu. Noktah.

AdukaTaruna

SAH! ADUKA TARUNA ADALAH HASIL DIDIKAN WAHABI…………….Abu Syafiq Team


Responses

  1. salam..
    sahabat…sape aduka taruna ni…??
    ade gmbr die ke ape ke??
    snang sikit…org cmne hukum die ngn bunuh je..murtad laknat ni

  2. Wahai Banknya Wahabi kenape artikel lu yang amat sangat bagus sekali tidak diteruskan ? apa lu sudah boss an menghujat manhaj manhaj yang ada ? Jangan pernah capek dong…… maju terus sampai tuntas oke. Qullil haqqo walau kana murron.

  3. Assalammua’laikum
    … saudara, tlg kasi gambar dia si keparat ni (aduka taruna) dalam web ni… senag kita nak keret2 daging dia bila jumpa ni… dia ni sama dengan Orang kafir.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: