Posted by: bankwahabi | Disember 13, 2008

AWAS Pendakyah Wahabi!!! Pilot Wahabi

Asslamualaikum.

Tuan/Puan,

Hafiz firdaus itu memang sudah dikenali dikalangan para alim ulamak bahawa dia antara penyebar ajaran sesat wahabi. Sudah menjadi kelaziman dia ke sana ke sini menyebarkan ajaran sesat wahabi. Hanya mereka yang Allah SWT butakan pintu hatinya tidak dapat melihat kesesatan dan menyangka kesesatan itu caya Ilahi. Ramai juga yang terpegun dan terpengaruh dengan hafiz firdaus kerana ajaran wahabi yang dibawanya itu mudah bagi mereka, kerana mereka itu hanya mahu mudah segalanya dan mereka juga jahil murakkab tentang agama mereka. Ramai yang jahil akan kata (orait) dengan apa yang diajar dan didakyahkan oleh pendakyah wahabi, kerana mereka tidak mempunyai (miqyas) pengukur untuk mengukur mana yang benar dan mana yang salah. Maka mereka akan terus selamanya tersasar daripada jalan yang benar, daripada aqidah yang shohih. Nauzubillahiminzalik.
Ayuh, wahai para Muslimin, carilah ilmu agama kamu daripada guru yang thiqoh dan guru tersebut mengambil ilmu daripada gurunya yang thiqoh dan sampai kepada Rasulullah S.A.W. Dan bukan kamu menuntut daripada mereka yang hanya mengambil ilmu dari buku tanpa guru.


bankwahani-Asadullah
(Harib A’duwwallah)

Jawapan kepada:

good_girl
good_girl85zz@yahoo.com
121.120.214.27

sy tak phm la kamu ni….gune lah bahase yg elok2 sikit..sy pnah dgr ceramah kapten hafiz firdaus ni…beliau salu dijemput bg ceramah kat tmpt sy blaja.se tau sy,kat tmpt sy blaja tu yg dijemput bkn dr golongann wahabi ni..n ceramah die orait je..jd,skg sy jd kompius..sape yg betul sape yg salah..


Responses

  1. Hafiz Firdaus tidak berguru tetapi hanya membaca kitab secara zahir dan menghuraikannya mengikut kefahamannya sahaja.Dia juga menghalalkan pemaikaian kasut yg. diperbuat dari kulit babi dan makan menggunakan pinggan dari tulang babi.Inilah pilot atau nakhoda yg. akan membawa anak kapalnya tenggelam dlm. kesesatan.Siapa yg. mentauliahkan Hafiz Firdaus utk. berceramah?Pihak berwajib harus pantau perkara ini sebelum terlambat.

  2. Kalau setakat dengar ceramah dan belajar bukan daripada kitab muktabarah mane nak kenal WAHABI tuh…jadi macam semua ceramah dia ko kata orait aje…
    TAUHID tak lepas lagi nih….

  3. ic…so pe kata kamu listkan sume ustaz2 wahabi supaya sy leh boikot ceramah2 dorg nei..huhu. ‘oraiit’ tu tak lah bermakna sy setu ngan die 100%.ade gak la mende yg sy tak terime mase die berceramah tu…
    nway thanks ye tuan punye blog..
    cumenye,klu leh gne lah base yg leklok sket dlm setiap article yg kamu post tu..
    ps:kitab muktabarah tu ape ha?

  4. kitab muktabarah adalah kitab yang terkenal dan dijadikan rujukan oleh ulamak2.

    Berhati2 apabila membeli buku-buku penerbitan dari jahabersa, karangkraf alaf 21, jasmin dan telaga biru.

    Pastikan anda tidak tersalah beli lalu akan berkecimpung di dalam daerah suka menghukum sesat kepada umat Islam.

    WaLlahua’lam

  5. Macamana dengan penerbitan buku tersebut sedang ada segilintir buku tersebut dijual di gudang atau kedai-kedai jual buku agama

  6. Antaranya Rasul Dahari pendakwah bebas dr singapura


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: