Posted by: bankwahabi | April 13, 2007

WAHHABI MENGHUKUM SYIRIK TERHADAP ORG ISLAM YG MENYEBUT NAMA ALLAH

http://jihadwahabi.blogspot.com/

WAHHABI MENGHUKUM SYIRIK TERHADAP ORG ISLAM YG MENYEBUT NAMA ALLAH

oleh: abu syafiq

Assalamualaikum……
saudara sekaliAN……kita akan mengenali musuh islam apabila mereka benci sungguh bila kita berzikir menyebut nama Allah..

nah!..disini Wahhabi yg merupakan pembantu orieantalis dan yahudi menyatakan:

SESIAPA YANG BERZIKIR LA ILAHA ILLALAHU DAN BERSELAWAT KEATAS NABI MUHAMMAD, MAKA ORANG ITU DIANGGAP PEMBUAT BID’AH BAHKAN MENSYRIKKAN ALLAH :

Tak percaya?! ini buktinya pemusuhan Wahhabi dengan Orang Islam Yang Berzikir menyebut Nama Allah …:

pd mukasurat 25 :

Kenyataan kufur Wahhabi tersebut antara ertinya : zikir 1000 kali atau selawat keatas Nabi Muhammad 10000 kali ataupun lebih, ini semua merupakan bid’ah orang jahiliyyah dan demikian adalah zikir YANG SYIRIK KEPADA ALLAH.

apakah SYIRIK orang mengingati Allah wahai Wahhabi?! apakah dosa orang yang mengingati Tuhannyaa?!

-Sah…! Wahhabi mengajak kita melupakan Allah dan sembah jisim DUDUK kat langit..a’uzubillah…


Responses

  1. FATWA MUFTI MESIR PERIHAL WAHHABI MENGKAFIKRAN UMAT ISLAM DAN MEMBUNUH PEMIMPIN ISLAM.

    Dipetik dari: http://web.islam.gov.my/forum/mesej.php?10.0000000771

    MUFTI MESIR DR. SYEIKH ALI JUM’AH MENJELASKAN PERIHAL WAHHABI MENGKAFIRKAN PEMIMPIN ISLAM DAN UMAT ISLAM.(audio suara)

    Assalamu’alaikum.

    Setelah seluruh ulama islam bangun menentang ajaran Wahhabiyah yang mengkafirkan umat islam, kita dapati ramai dikalangan Wahhabi di malaysia kini mengkambinghitamkan jabatan-jabatan agama termasuk mengunakan nama mufti di sebelah utara.

    Oleh itu perlulah satu penerangan jelas mengenai ajaran Wahhabiyah ini yang cepat mengkafirkan ulama islam dan umatnya.

    Mufti Mesir terkini Syeikh Dr. Ali Jum’ah mengarang kitab yang cukup berakademik dan ilmiah menyanggah ajaran yang dibawa oleh Wahhabiyah, buku beliau tersebut berjudul
    AL-BAYAN LIMA YASGHULUL AZHAN.
    Kitab tersebut boleh dijadikan rujukan yang baik bagi ahli jawatankuasa fatwa negeri-negeri di malaysia dan jabatan-jabatan agama negeri termasuk JAKIM kerana Mufti Mesir tersebut merupakan antara ulama Universiti Al-Azhar dan beliau lebih mengenali ajaran Wahhabiyah daripada kita di tanahair ini.

    AUDIO MUFTI MESIR MENYATAKAN AJARAN WAHHABI MENGKAFIRKAN UMAT ISLAM :

    http://www.islamchina.net/arabic/Mufti_Misr_talk_about_wahhabi.htm

    Dalam kenyatann Mufti Mesir dalam audio tersebut beliau menjelaskan seperti berikut (terjemahan) :

    ” Ditanya kepadaku, adakah harus solat di dalam masjid yang ada (dhorih) kubur?.

    Ya! sememang solat di dalam masjid wujudnya kubur adalah harus dalilnya kerana solat di dalam masjid Rasulullah adalah harus (wujud didalamnya 3 kubur). Maka fatwa mengenai solat di dalam masjid dalamnya ada kubur adalah harus kerana hukum solat di dalam masjid Rasulullah telahpun menjadi ijmak muslimun bahawa hukumnya adalah harus. Sekiranya dikatakan hukum itu khas bagi nabi sahaja, itu tidak sohih kerana didalam masjid nabawi terdapat kubur selain nabi Muhammad iaitu kubur saidina Umar dan Saidina Abu Bakar.
    Maka jawapan dari soalan adakah harus solat di dalam masjid yang ada (dhorih) kubur?. maka jawapannya solat di dalamnya adalah harus, masjid juga dibina diatasnya adalah harus dan kubur tersebut adalah harus dan di zaman Rasulullah pernah dibina masjid didalamnya terdapat kubur Abu Basir.
    Manakala erti hadith dalam sohih Bukhari yang menyatakan ‘ Allah melaknat Yahudi dan Nasaro yang menjadikan kubur para nabi dan wali sebagai masjid’. Hadith tersebut bererti yahudi sujud kepada kubur dan bukan sujud kepada Allah, mereka menganggap uzair itu adalah anak Allah dan begitu juga kristian mereka sujud kepada kubur dan beranggapan bahawa Isa itu anak Allah, inilah erti hadith tersebut.
    Sekiranya kita pergi ke Batikan ( nama tempat Yahudi ) kita akan dapati bahawa mereka berlumba-lumba sujud kepada kubur-kubur tersebut kemudia mereka tinggalkan.

    Makala hukum membina masjid atas kubur (menjadikan didalamnya ada kubur) maka hukumnya adalah harus. Iman Baidhowi menyatakan demikian adalah antara qurubat iaitu kebaikan mendekatkan diri kepada Allah. Ada beza antara masjid yang diertikan seseorang itu sujud kepada kubur dan dibina di atasnya masjid.

    Ada kelompok bernama Wahhabiyah, satu ketika Wahhabiyah mahu keluar dari pemerintahan Khalifah Uthmaniyah, tapi Nabi menyatakan ‘ Tiada sesiapa boleh keluar dari Khalifah’ (makna Hadith). Wahhabiyah pun merancang untuk keluar dari khalifah dan meraka dapati caranya adalah dengan mengkafirkan khalifah islam tersebut dan mereka merancang bagaimana nak dihukumkan khalifah tersebut sebagai kafir supaya akhirnya dia dibunuh, perancangan Wahhabiyah mengkafirkan dan menjatuhkan daulah Uthmaniyah berjaya dilakukan dan khalifah terbunuh. Kemudia Wahhabiyah menjatuhkan Daulah Uthmaniyah dan Wahhabiyah saling tolong menolonag dengan negara kafir Barat dan France, kemudia berlakulah fitnah kucar kacir sehingga kini disebabkan perbuatan Wahhabiyah tersebut.
    Kami menyatakan wahai seluruh orang muslimin. Lihat lah apa ulama-ulama islam katakan, lihat kata-kata Imam Baidhowi, lihat kata-kata Imam Ibnu Hajar , lihat kata-kata Imam Syaukani! Ditangan-tangan kita bukti jelas dari kitab-kitab! “.
    (tamat terjemahan, harap sesiapa yg boleh betulkan lagi terjemahan amatlah dialu-alukan)

    * SEKIRANYA ULAMA DAN MUFTI S\YANG MUKTABAR SENDIRI MENYANGGAH WAHHABIYAH BILA PULA JABATAN-JATABATAN AGAMA NEGERI MAHU BERSUARA?

  2. assalamualaikum….
    saya tidak ada komen mengenai topik ini. saya cuma ingin tahu web-web yang dapat saya masuk untuk bertanya kepada mufti-mufti Malaysia berkenaan permasaalahan saya.

  3. bosan dah dengan perkataan wahabi ni..baik perang dengan org kafir sebab jelas kekafirannya.tetapi wahabi…masyaAllah..luar islam,hati busuk spt org kafir yahudi laknatullah.
    wahabi ni dah macam labi-labi dah.sikit hari lg nak jadi dugong..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: