Posted by: bankwahabi | April 14, 2007

Wahabi Nie Penyambung Dakyah Yahudi & Kristian

Jawapan BankWahabi-Asadullah Kepada Wahabi!!!

sah2 hang nie satu kumpulan dgn asri tuh..aku meluat tgk muka dia..dengan mulut herot mcm ekoq kera…
hang nak masuk kumpulan yg sesat lagi kapir aku tak blh buat apa dah..sbb Allah bg hang aqal fikiran utk berfikiq bkn taqlid bodoh hampa..kononnnya kita shj taqlid bdh..rupa2nya org yg berckp lg taqlid bdh tahap durjana..hanya buta2 ikut al-bani,taimiyyah,muhamad abd wahab,usaimin,al-baz,maza,mazlee malik,abdullah yasin,hussien yee,farid ravee,asri kelantan dan sewaktu dengannya kat uia banyak lg…..itu jer yg hangpa dok rujuk2..mana ada tempat lain..kata al-Quran dan Sunnah, tapi pusing2 tok durjana2 hangpa juga hangpa rujuk..so aku nasihat tok sah ckp bab adab..sbb dlm kamus hangpa memang takdak adab..mana aku nak hormat, sampai jannatul baqi’ hangpa tarah..semua athar2 kat mekah madinah hangpa tarah…itu org tua2 kata cakap tak serupa bikin…

hangpa boleh sebar dakyah sbb yahudi bayaq kat hangpa…duit banyak..itu lae kunci kejayaan hangpa…tapi ingat benda bathil tak akan kekal kat muka bumi..hangpa suka suki buat tadlis/penipuan/pembohongan terhadap kitab2 ulamak sunni..hangpa tukaq yg mana tak sehaluan dgn ajaran sesat kamu(wahabiyyah)..hangpa ini langsung tidak layak di panggil salaf..gelaran salaf yg mulia itu bkn utk kamu..kamu layak di gelar talaf@perosak…

aku nak hangpa pikiq sikit lae..buka otak hangpa yg jumud lg kolot…
fikir elok2 kenapa ibn taimiyyah kena tangkap?adakah kerajaan islam waktu tu sama dengan kerajaan perlis@saudi hangpa?depa buat hudud,amalkan perundangan islam,zakat bg betui ka, keadilan wujud ka,rasuah mcm mana, setanding ka tok guru hangpa dgn ulamak lae ni,sbb apa ibn taimiyyah kena jail,sapa suruh tangkap,takkan saja2 kot kena tangkap, berapa ramai ulamak2 waktu tu tentang dia,awat masyarakat lae nie dok agung2kan dia sedangkan masyarakat islam zaman berzaman tau dia sesat,nie mesti kes yahudi guna kesesatan utk pecah belahkan ummat islam,mana aman waktu lae nie dgn dulu masa kerajaan Islam,ada ka kerajaan islam dulu buat kuaq irhabiy/terrorist @ saudi jer kilang dia, mana khilafah saudi @ perlis,cuba kaji elok2 sejak bila org guna pakai ibn taimiyyah,sapa yg ikut dia,cuba senaraikan 100 ulamak waktu zaman dia yg puji dia,zaman lae nie sapa yg jatuhkan hukum tangkap, ahli2 politikus org2 yg banyak maksiat org yg juhala’, sama ka dengan zaman ibn taimiyyah tu, sbb yg suruh tangkap semua ulamak2 waktu tu…takkan ulamak2 tu suruh tangkap ikut hawa nafsu@ikut suka hati depa kot…secara rasional otak pun blh tolak..kecuali yg otak n aql depa ada sindrom….

pikir elok2 bab muhamad ibn abd wahab pulak…takkan waktu zaman dia tu, depa jer yg tak syirik, yg lain kapiq seluruh daulah islamiyyah, mana dia belajaq ilmu karut mcm tu, sapa tok guru dia, atau ngaku dpt ilham dr tuhan dia kot, sapa yg dok gila2 nak sebar ajaran sesat dia, mestilah saud zalim tu, awat saud dok support nie mesti kes nak kuasa, boleh ke geng2 wahabi nie dok bunuh org sunni sesuka hati tanpa ada mahkamah, kalau zaman ibn taimiyyah kerajaan sunni pun tak bunuh ibn taimiyyah hanya masukkan penjara, hangpa wahabi sgt dahsyat bunuh terus kapir terus syirik terus, itu ke Quran dan Sunnah ajaq atau hangpa kurang ajaq sbb salah ajaran@agama, apa hukum bugha dgn kerajaan Islam, apa hukum minta bantuan british dgn tujuan bunuh org Islam mekah madinah,sejarah hangpa boleh putaq belit ka, hangpa dgn penduduk mekah mana lebih arif tentang sejarah mekah, betul ke alim sgt ibn wahab nie, atau hanya gimik atau mitos atau fantasi shj, dlm dunia nie sapa ikut hangpa kira ikut Qurana dan Sunnah @ penipuan semata-mata, kalau ikut Quran n sunnah awat rujuk tok guru durjana hangpa, awat tak translate bulat2 mcm albani buat,brp org ikut ibn wahab, awat ulamak dok karang beratus-ratus kitab perjelas kesesatan ibn taimiyyah n ibn wahab ni, heeii tak kan dua org jer yg ikut Quran n Sunnah mana pergi yg lain masuk neraka ke?

hangpa pikir lae n renugkan..aku nak ckp sikit org yg otak dia bodoh memang akan ikut ajaran sesat wahabi..cara nak nilai bodoh atau pandai bkn mcm pilot hafiz bodoh tu kata…dia ingat blh jd pilot tu cerdik lae, ambil sains kat sekolah menengah dulu kira bdk2 cerdik lae tuh..itu cerdik penilaian org Kapir tahu tak..itu cara barat cara yahudi nilai cara nasroni nilai...Cerdik dlm Islam adalah tahu menilai yg haq dan bathil..bkn hebat bw kapal terbang hafiz pilot,bkn hebat berckp MAZA/mazlee malik,arip dok buat phd kat uia, bkn terror bab bunuk/bank2….bkn ada professor/phd/master/ijazah…itu bkn penilaian Islam dlm cerdik…

aku sebaq maklumat sbb nak tahzir hangpa supaya sedar dari kekufuran dan kejahilan hati/aqal/otak/anggota tubuh kamu dari Hidayah Allah….

sapa nak komen2 tak akan dpt mengubah sejarah yg lalu…hangpa kutuk aku ka banned blog https://bankwahabi.wordpress.com/ aku ka nak tangkap aku ka nak buang negeri aku ka..semua itu tak dapat menutup bangkai gajah yg mati tgh2 bandar kl….

 

*Ini tulisan aku, memang bukan nak bg dalil ka apa ka, kalau aku bak mai pun puak wahabi bkn nak dengaq, biar depa pikiq sendiri…Kalau nak bincang cara ilmiah, dah basi lae wahabi ooii, dari dulu lg ulamak2 dok buat, hangpa masih lg dok kalut dgn ajaran sesat hangpa…


Responses

  1. salam ya akhi..ana dukung perjuangan enta untuk membenteras wahabi. namun tulisan yg sarat dengan cercaan kasar tidaklah meninggalkan apa2 melainkan menyamatarafkan wahabi dan penentang wahabi. yg pasti jika enta menentang mereka kerana mereka tidak beradab maka sudah sayugia beradab dan berakhlaq itu menjadi pakaian kita. sekaligus membedakan kita dan mereka. allahu a’lam.
    ma`assalamah!

  2. semangat nampak abg kita ni…bagus la…ni,masuk laman web roudhah.net….best…kita ulas macam2 kat situ…ana dah ulas 2 3 benda kat situ…wassalam

  3. askm.smgt nampk abg kte ni. tp bhsa tu jgn la trlalu ksr……kn islam tu lmbut tp tgs..nape la msh rmai llagi ummt islam yg b’ada dlm wahabi….na ,uzubillah hi min zalik


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: