Posted by: bankwahabi | Disember 18, 2008

Kebodohan yang Terserlah

zulsyaminiee
sakid_aptx4869@yahoo.com
60.53.106.155

memang betul kata nabi S.A.W dalam mafhum hadith riwayat ibn majah, attermidzi dan abu dawud,: umat ku pada ketika itu sangat banyak tetapi bagaikan buih di lautan. tengok, umat islam sekarang ni memang banyak, tetapi berpecah belah disebabkan sikap ko dengan konco2 ko tu yang gemar menthadlilkan orang dan mengtakfirkan orang sesuka hati kau aje…dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh imam muslim : SUDAH DIKIRA BERDUSTA SESEORANG YANG MENYAMPAIKAN APA YANG DIDENGARINYA.. tengok kandungan hadith ni, ko cakap2 gitu ada bukti ka? kalau setakat gambar, atau klip vedio yang mungkin ko telah PHOTOSHOPkannya, itu x boleh dijadikan bukti bodoh… aku tau la aku walau baru 16 tahun, tapi mungkin ALLAH telah memberikan kepada aku kepandaian dalam mengkajibn matan hadith, boleh berfikir dengan waras. ko ingat, aku buklan budak sekiolah pondok atau maahad tahfiz, tapi aku skul agama(smka) di daerah kerian.

aku gak seorang ahli BADAN DA’WAH DAN KEROHANIAN di sana. aku bukan nak berlagak, tapi, dalam badan itu, aku yang selalu menjadi rujukan dalam mana2 hadith yang badan kami ingin menyampaikannnya dalam tazkirah. aku bukan nak cakap apa, tapi, kalau betullah ko anggap wahabi sebagai kafir, ko silap sebab kalau ko nak taw, ko datang sekolah aku sendiri laa. ke

kebenaran hanya ada 1, jadi sebanyak mana pun hadit@ nas2 yang ko petik kalau nak berdebat dengan aku@abang aku@ dr. MAZA, aku pasti kebenaran yang menang.. aku rasa kau lah kafir sebab ko fitnah sesuatu puak sebagai kafir../.

woi setan, takkan ko tak tau, dalam hadith soheh pun,nabi tak bagi bunuh orang kafir yang berperang dgn orang islam selagimana kalau kita nak tikam dia, kalau di mengucap 2 kalimah syahadah, nabi larang kita bunuh dia kan..
pembahagian orang kafir pun ada banyak kan banggang….
orang yang membenci ayahnya pun kafir….orang yang meninggalkan sembahyang pun kafir kan..dalam sabda nabi yang mahsyur…
\
e2lah ko; bodoh dan bangang sangat sebab orang2 yang macam ko nilah perosak umat islam,,

dari apa yang aku lihat, kop kata allah x bertangan, tapi ayat TANGAN ALLAH DI ATAS TANGAN MEREKA itu kau tafsirkan sbg kekuasaan-Nya kan..??n ko takkan banggang sangat, kalau macam 2, kenapa dalam ayat lain alaah DIRECTKAN saja penggunaan KEKUASAAN?
itulah kita, sebagai orang beriman, kene beriman dengan apa yang telah ALLAH turunkan. kalo allah dah kata yang tangan-NYA, kita beriman sajalah. jangan menafikannnya. dalam surah alQIAMAH pun allah berfirman: lebih kurang- pada hari itu, (qiamat) mereka melihat tuhannya…. lebih kurang macam itulah… itu buktinya aku bukannya pandai sangat, tapi kalau ko nak berdebat ngan aku, datang ke sekolah aku, SMKA KERIAN, PERAK. NAMA aku muhammad zulsyamini, pelajar tingkatan 4 2008. aku akan aturkan perdebatan.. sebab aku seorang badan da’wah….


Responses

  1. Amboi, sungguh suci lidahmu orang muda, manis kata-katamu, hening bening hujah-hujjahmu, kamu memang satu keturunan dengan abang angkatmu. Teruskan. Teruskan…

    Kepada tuan blog BankWahabi, Allah yaftah aleik! Teruskan perjuangan!

  2. hahaha… lawak la budak kecik ni. tapi biasala budak2 smka. aku dulu pon smka jugak. lebih kureng macam tu la jugak. apa kata ustat dan kelompok tu nombor satu. apa2 perbezaan, itu adalah salah. yang salah itu musuh…. tai kucing!

    tapi aku dulu taklah biadap macam tu. tak pernah la maki2 orang yang berbeza pendapat. ajaran wahabi ni ganeh gila la. patutlah banyak jadi pengebom bunuh diri puak2 JI, alQaeda en Taliban… dah kena rasuk ngan setan gondol wahabi.

    hoi budak! ko kencing pun berdiri, lagi banyak songel! blah la lu…

  3. salam…sedih betul tgk adik kita yg ghairah mentafsir sesuka hati..hanya kerana Allah jadikan kita sebagai rujukan di sebuah sekolah kecil( smka)..terus dirasakan kita hebat..terus boleh buat hukum siapa Muslim siapa kafir..Adik kena ingat…barangsiapa mengatakan seseorang itu kafir, hukum kafir boleh jatuh pada org yg ditujukan atau ADIK sendiri ( hadith nabi )…Berhati2 lah membuat tuduhan…moga Allah tunjuki kita semua…

  4. Na’uzubiLLah,

    Semoga kita dapat berbicara dengan lebih berhemah. Ulamak yang hebat dalam hadith yang menulis beratus-ratus kitab, yang berguru dengan beratus-ratus guru amat menjaga percakapannya. Amat menjaga ilmunya.

    Ilmu dan akhlaq tidak dapat dipisahkan. Kerana orang yang berilmu itu amat takut kepada ALlah. Jelas di sini, mereka yang kononya dijadikan tempat rujuk tetapi akhlaknya tidak menggambarkan sebagaimana RasuluLlah berakhlak. Wajar ilmunya itu dipertikaikan. Ilmu tidak akan berdiri di atas akhlak yang buruk.

    Dari AbduLLah ibn Amr radiyaLLahu ‘anhu bahawa RasuluLlah sallaLLahu ‘alaihi wasallam bersabda yang bermaksud : ALLah subhanahu wa ta’ala tidak akan mengangkat ilmu pengetahuan dengan cara mencabutnya dari hati ulama, tetapi dengan cara mematikan mereka, dan jika sudah tidak ada lagi seorang ulama yang masih hidup, maka manusia akan mengangkat pemimpin di kalangan orang-orang yang jahil (bodoh), jika (para pemimpin tersebut ditanya tentang kemusykilan agama) maka mereka akan berfatwa tanpa dasar ilmu, dengan itu mereka menjadi sesat dan menyesatkan.

    WaLlahua’lam

  5. kerusi pun kalau dia d tanya macam mana tuhannya akan mengatakan tuhannya ada 4 kaki dan di buat dari kayu.sesuai dgn fikirannya yang dangkal.insafilah tuhan itu tidak macam kamu lai sa kamislihi minshaik.
    begitu juga manusia yg menggunakan akal akan mengatakan begitu juga.insafilah pemikiran kita sangatlah terbatas mustahil tuhan itu sama dengan apayg d buatnya.dia mesti lain dari yg lain dia mesti unggul.mustahil dia dari jisim sbb jisim dari molekule dan molecule dari atom.adakah kau ingat tuhan dari benda2ini yang boleh kita study dan uji kaji dgn peralatan science.masyallah u must be downright outta your mind u mindless creature.wake up see the open space & see yourself allah is different from u allah does not a chair to sit on well I need a chair because I am human and feel tired. do you think allah is ever tired ………. see u again

  6. mak cik nak tanya sikit,

    mereka yang hidup bersama Nabi saw lebih faham Qur’an dan Hadith dari Nabi saw. tak pun dok ambil upah tunggu kubur RM300.00 satu malam x tujoh malam berapa?. mana makcik nak ada duit untuk itu semua. Lagi mahu dibuat Kenduri Arwah untuk lebih kurang 20 orang x tujuh malam berapa?. Guru2 kamu tu tak datang kalau tak ada UPAH, masa taklin lagi pakai duit nak beli pinggang dan kain UPAH ajar orang mati, demua tu para sahabat Nabi saw tak buat, beranikah kamu nak kata mereka tidak faham Qur’an dan Hadith Nabi saw……

  7. budak kecik yang sewel,kesian kau ni ekh,kecik2 dah sesat..cakap mcm ulama besar..kalau kau percaya allah bertempat,ada tangan,ada muka,besok dajjal keluar mengaku tuhan kau la orang pertama ikut dajjal.. sebab itu yang menjadi aqidah kau.. tuhan yang sebenarnya yang kau suka gambar2kan seperti mahluk tu sebenarnya dajjal..kesian wahabi bertuhankan dajjal.. maha suci allah drpd mengambil ruang dan tempat dan allah tidak menyerupai sesuatu pn.. ya allah aku berlindung denganmu drpd fitnah dajjal

  8. HIDUP ABJAD..!! HIDUP ABJAD..!!HIDUP ABJAD..!!

  9. Kepada budak SMKA yang baru baru belajar nak jadi mujassimah tu.. apa nama? mohd zulsyamini? ape la bapak kau bagi makan sampai hebat beno kesialan dalam diri kau tuh ye.. Hehehehe

    Nak bicara pasal ayat Mutasyabbihat? Tangan Allah? Allah duduk di Arasy? Kau pun tahu Quote : Laisa Kamithlih Syai’un.. Sesungguhnya (ALLAH ) tidak sama dengan satu apa pun.. Maka kau cerita pasal tangan.. tangan itu ada pada makhluk.. tangan.. tak kira kanan ke kiri ke (Of Course Ustad Wahabi sialan kau tu ada brief ko pasal ni) hehehe.. Mau tak mau kau samakan Allah dengan makhluk Bahlul.. Ini la ni golongan mujassimah terbaru yang fahamannya lahir dari Najd yang Rasulullah reluctant untuk mendoakan nih..

    cerita pasal ayat2 mutasyabbihat tadi.. Kau refer surah Ali Imran ayat ke 7.. maka jelas.. pulangkan persoalan ini kepada Allah semula..
    kalau tak kau dari golongan yang menyeru kepada fitnah..

    Bagi aku aku pulangkan maksudnya jua kepada Allah aku tak tafsirkan dengan kekuasaan ke ape ke.. aku kata ‘yad’ Allah.. mudah kan.. Nak buat jadi macam ngko yang lahir dari keturunan porak peranda membesar sebagai golongan mujassimah tu..hehehehe

    Jangan terjemah Al quran ikut sedap perut nenek moyang kau aje wahai budak bangang..

    Kalau aku jumpa kau 2 jari aje kot aku tempeleng muka kau terus rosak kau punya kelenjar pituitary dan medula oblongata kau..
    hihihi

    Sorry bahasa akau kasar aku orang Melaka.. Senior Engineer dalam oil n gas.. bukan prostad ye..

    Hehehehe


Tinggalkan Jawapan

Kategori

