Posted by: bankwahabi | April 12, 2007

Sayalah Shaykhul Islam Mohamad Asri Zainul Abidin

Sayalah Shaykhul Islam Mohamad Asri Zainul Abidin

AKU MAHU JADI HERO SEGERA

Aku mahu jadi hero
Aku mahu jadi hero segera!
Tapi bagaimana?

Ya!
Aku mesti tonjolkan diri!
Aku mesti buat publisiti murahan!
Aku mesti tunjuk aku orang penting!
Aku mesti tunjuk bahawa…
Semua orang berhajat kepada ilmu aku
sedangkan
aku tidak berhajat kepada ilmu mereka
kerana akulah yang terbaik
Pendapat akulah yang terbetul
Kajian akulah yang tersahih
Akulah yang paling Salaf
Pokoknya,
semua akulah!

Aku mesti keluarkan pendapat-pendapat yang kontroversi
Supaya ia menjadi bualan seluruh masyarakat
Dengan itu
Nama aku akan menjulang
Buat apa cerita hukum-hakam yang telah basi
Hukum aurat dan arak dan dan dan…
Nanti habislah aku punya periuk nasi
Sebab ia menyentuh orang atasan negeri

Lebih baik aku war-warkan soal furuk dan khilaf
Terutamanya soal bidaah
Terima kasih bidaah
kerana sebab engkaulah
maka aku dapat kedudukan sekarang

Supaya pendapat-pedapat aku cepat keluar
maka aku tidak boleh berbincang dengan ulama-ulama lain
Nanti kalau mereka pertikai pendapat aku
tentulah pendapat aku itu tertahan
Ini tidak boleh jadi
Mana boleh lambat-lambat

Dari semasa ke semasa
Aku mesti keluarkan fatwa kontroversi
supaya nama aku disebut orang setiap hari

Maka
Aku hanya akan berbincang dengan orang bawahanku saja
Kerana mereka tidak ada kuasa untuk menolakku
Lebih mudah lagi, kalau perlu
Aku bincang seorang diri
Kemudian terus keluar fatwa

Jatuhlah saham aku
Kalau aku bertanya kepada Harussani
Nampak rendahlah ilmu aku
Kalau aku bertanya kepada yang lain-lain
Mereka tidak layak mengutarakan pendapat kepadaku
Tapi aku memang layak untuk mereka tanyakan pendapat

Lagipun mereka tidak moden
Tak ada tajdid
Berfikir cara lama
Sedangkan aku dan puakku membawa tajdid
Kamilah yang paling sunnah

Jadikanlah aku hero segera!
Jadikanlah aku hero segera!
Jadikanlah aku hero segera!

*Tambahan daripada sahabat:

aku mahu jadi muhammad abdul wahab junior
aku bergabung dengan shahidan yang merupakan saud junior
agar namaku tersohor seantero dunia


Tinggalkan Jawapan

Kategori

