Posted by: bankwahabi | Mac 28, 2007

Proses Pembinasaan Agama, Akhlaq, Pemikiran dan Rohani..Golongan SALAFI TALAFI WAHHABIYY..

Assalamualaikum…

Alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi, Allah yg Maha Berkuasa lagi Maha Pemurah.

Kelahiran Baginda Junjungan Besar Nabi Muhammad Shollahualaihiwassallam adalah satu Rahmat Setiap Makhluq, satu Nikmat Terbesar pada Alam Semesta, satu Khabar Gembira khususnya pada Insan dan Jin, satu Tanda Maha Pemurah Allah Jalla Jalaluh.

Sambutan Maulid yang disambut pada setiap 12 Rabiul Awwal Tahun Hijri bukanlah satu perkara baru pada Ummat Islam secara khususnya dan Masyarakat Dunia secara amnya. Namun, ada sesetengah manusia yang sangsi dan janggal dengan sambutan ini, kerana pada kaca mata mereka(yg kononnya mengikut manhaj shohih) perkara ini adalah BIDA’AH yg Dholalah. Nauzubillahiminzalik.

Ini adalah satu kejijikan minda yang lahir dari kejahilan ilmu dan mereka ini sedang mengalami satu proses pembinasaan Agama, Akhlaq, Pemikiran dan Rohani. Hal demikian membuatkan mereka berani menjadikan mulut, aqal, anggota tubuh, keluarga, harta benda dan rakan; sebagai Pelacur-Pelacur murahan; bagi tujuan melacurkan ummat Islam. Inilah hakikatnya yang saudara-saudara tidak dapat nafikan, mungkin ayat demikian kasar, kesat, kotor dan jijik. Tapi itulah perangai jijik Puak tersebut. Sedar atau tidak perkara itu telah sebati dengan mereka. Sifat Munafiq mereka jelas terang lagi nyata tanpa ada sesiapa yang boleh menafikan. Mereka juga melacurkan dalil-dalil nash Syari’e tanpa ada rasa segan silu, malah tanpil berani, gah dan sombong dengan Perangai Zalim mereka itu. Cukuplah saya menjelaskan sifat mereka itu. Walaupun mereka nampak baik,alim, pandai bercakap dan sebagainya, pada hakikatnya Anda telah ditipu oleh Syaitan yang lebih dahsyat daripada Syaitan yang kita tidak dapat lihat. Maka Awaslah dengan Golongan Mereka itu tadi, agar kita selamat dunia akhirat. Amin Ya Rabbal Alamin.

Alhamdulillah, golongan yang terselamat dari kejijikan minda masih ramai lagi dan ada juga yang baru sedar, yang terpengaruh pun hanya yang Bodoh sombong. Kita patut bersyukur dan sentiasa berdoa agar tidak langsung terjebak dalam Fitnah Kejijikan Minda. Berdoalah agar terselamat sepanjang hayat dari Golongan Mereka itu.

Akhir Kalam, Saya nasihatkan agar jangan sesekali putuskan harapan anda pada Allah. Sentiasalah berdoa, menghadiahkan Al-Fatihah Pada Kekasih kita Baginda Junjungan Besar Nabi Muhammad Shollahualaihiwassallam.

Wassalam.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: