Posted by: bankwahabi | Mac 11, 2007

Ulamak Salaf Mewajib Kafirkan Mujassimah/Musyabbihah…

Saya mahu tambah sedikit…
Syukran kepada sahabat2 yg memberi komentar…

Agar semua sahabat sedar….
“Ridha dgn kekufuran itu kufur”
Walau pun mereka yg mengikut wahhabi ini secara buta tuli dan sebenarnya mereka ini ikhlas hati krn Allah untuk mendapatkan keampunan Allah…Telah berkata Khalifah Umar Abdul Aziz kepada kaum Khawarij…”Aku tahu kamu mencari keredhaan Allah, kamu zuhud di dunia ini..tapi kamu telah salah jalan”..kesimpulannya, walau pun niat ikhlas kerana Allah, tapi aqidah itu yg sesat dan salah lagi terpesong…Maka terkeluarlah mereka dari millah Islam…
Ini Bukan saya yang cakap kosong…tapi para salaf sholih..para tabi’in…mereka mewajibkan mengkafirkan mujassimah dan musyabbihah..Jika ada yg meragukan kebenaran ini boleh berjumpa dengan saya..email saya madrehab@gmail.com…semua bukti kata2 Ulamak ada tertera di dalam kitab2 mereka…bagi yang mahu menerima maka Allah akan buka pintu hatinya…

Wahai kaum Sunniyun….

Janganlah kamu bimbang untuk menghukum orang yg mengatakan “Allah duduk di atas araysh dan sebagainya” bahawa mereka ini KAFIR….Jika memang zahir dan jelas mereka katakan…Maka Kafirlah mereka…Jika kita yakin mereka kata begitu tapi, kita tawaqquf, atau syak dengan KEKAFIRAN mereka, maka kitalah yg KAFIR..kerana..kita redha dengan kekufuran….Kalau nak tahu..ini bukan rekaan saya atau ulamak sekarang..tapi rujukan2nya daripada ulamak2 salaf dan juga shohabat2 ridhwanullah hi alaihim ajmain.

sahabat2..elakkan untuk redha dengan kekafiran mereka(Wahhabi-Talafi)..kerana antum semua boleh terperangkap ke lembah KEKAFIRAN…Tapi ingat JIKA MEREKA JELAS LAFAZ KATA2 KUFUR SEPERTI TADI……

Wallahu a’la wa a’lam…


Responses

  1. salam kepada tuan rumah.
    tuan rumah ini ada contoh kitab tu tak .
    takpun ada list senarai kitab tu.
    boleh tunjukkan kpd saya?
    harap dapat maklumat.
    terima kasih

  2. ada…

  3. sila berikan maklumat anda
    emailkan kpd saya…

  4. Boleh juga kalau saya pun nak minta dengan tuan rumah?

  5. email me at stoichiometri@hotmail.com

  6. Sesetengah orang menganggap bahawa perbuatan menjelaskan kesesatan dan kekafiran Wahhabi ini adalah suatu yang memecahbelah saf umat islam.

    Saudara islam sekalian, ketahuilah! Sekiranya anda memahami betapa bahaya lagi sesatnya ajaran Wahhabi ini maka anda akan lebih sensitif kerana kejahatan dan kesesatan Wahhabi ini amat bahaya.

    Kepada yang mengatakan :bagaimana kita menyesatkan orng yang mengucap dua kalimah syahadah?!

    Ketahuilah! Walaupun seseorang itu mengucap dua kalimah syahadah tapi aqidahnya masih kafir lagi sesat dan dia tidak mengenal Tuhannya dengan mengatakan :
    “Allah itu berjisim” maka dia bukan islam.

    Imam Abu Hasan Al-Asya’ry menyatakan dalam kitabnya berjudul An-Nawadir :
    “ Al-Mujassim Jahil Birobbihi Fahuwa Kafirun Birobbihi”

    kenyataan Imam Abu Hasan Al-Asy’ary tersebut bermaksud :

    “ Mujassim ( yang mengatakan Allah itu berjisim) adalah jahil mengenai Tuhannya, maka dia dikira kafir dengan Tuhannya ”.

    Ibn Al-Mu’allim Al-Qurasyi (wafat 725) dalam kitab Najmul Muhtadi menukilkan dari Al-Qodi Husain bahawa Imam Syafie menyatakan :
    “ Sesiapa beranggapan Allah duduk diatas arasy maka dia KAFIR ”.

    Mari kita lihat pandangan ulama Hanafi. Syeikh Kamal Bin Al-Humam Al-Hanafi menyatakan dalam kitab mazhab Hanafi berjudul Fathul Qadir juzuk 1 mukasurat 403 pada Bab Al-Imamah :

    “ Sesiapa yang mengatakan Allah itu jisim ataupun Allah itu jisim tapi tak serupa dengan jisim-jisim maka dia telah KAFIR ( ini kerana jisim bukanlah sifat Allah )”.

    Maka Wahhabi adalah Mujassimah yang beranggapan bahawa Allah itu jisim duduk diatas arasy.
    Tidak harus bagi kita senyap dari mempertahankan aqidah islam dan menjelaskan kesesatan ajaran sesat!.

    Kepada mereka yg merasa diri tu Wahhabi tapi tak iqtiqod dengan aqidah2 kufur maka tak usah menyebok mempertahankan aqidah sesat Wahhabi.
    Wassalam.

  7. Ini lagi dalil Wahhabi ( atau sesiapa yg iktokod Allah Duduk ) adalah kafir disisi islam dan ulamaknya :

    DALAM KITAB WAHHABI :
    FATHUL MAJID SYARH KITAB AT-TAUHID
    KARANGAN ABDUR RAHMAN BIN HASAN AAL AS-SYEIKH
    DISOHIHKAN OLEH ABDUL AZIZ BIN ABDULLAH BIN BAZ
    CETAKAN PERTAMA TAHUN 1992 BERSAMAAN 1413
    MAKTABAH DARUL FAIHA DAN MAKTABAH DARUL SALAM.

    Cetakan ini pada mukasurat 356 yg tertera kenyatan kufur yg didakwa oleh Wahhabi sebagai hadis ( pd hakikatnya bukan hadis Nabi ) adalah tertera dalam bahasa arabnya berbunyi:

    “ IZA JALASA AR-ROBBU ‘ALAL KURSI ”. perkara kufur ini bererti : “ Apabila Telah Duduk Tuhan Di Atas Kursi ”.

    Wahhabi diatas mendalilkan kononnya dari sebuah hadis DHOIF bahkan PALSU yg dicekup dari mana2 aje asalkan sepadan dgn aqidah tasybihnya.
    Wahhabi mengunakan HADIS DHOIF pada perkara AQIDAH…apa ini wahai Wahhabi?! mana pegi dakwaan anda adalah AHLUL HADIS?! takkan ahlul hadis guna hadis dhoif lago palsu pada perkara USUL AQIDAH?!

    ini pula adalah website kristian kafr yang menceritakan bahawa aqidah kristian kafir adalah Allah Duduk
    ( sebjik macam aqidah Wahhabi ):

    http://www.hesenthisword.com/lessons/lesson5.htm

    lihat pada :
    عاشرا: ذكر عنه ما ورد عن الله في العهد القديم

    Kristian kafir kata pada nom 7 :

    “الله جالس على الكرسي العالي” (اش 6 :1-10) .

    kata kufur yg bermaksudnya : Allah Duduk Di atas Kursi Yang Tinggi”.

    Awas! ini adalah aqidah kristian..jangan ikut!

    Ibn Al-Mu’allim Al-Qurasyi (wafat 725) dalam kitab Najmul Muhtadi menukilkan dari Al-Qodi Husain bahawa Imam Syafie menyatakan :“ Sesiapa beranggapan Allah duduk diatas arasy maka dia KAFIR ”.

    Kepada mereka yg merasa diri tu Wahhabi tapi tak iqtiqod dengan aqidah2 kufur maka tak usah menyebok mempertahankan aqidah sesat Wahhabi.
    Wassalam.

  8. SAYA MENCABAR SECARA RASMI KEPADA WAHHABI DAN TOK TOK GURUNYA YANG MEMBACA CABARAN SAYA UNTUK BERTEMU MUKA BERBINCANG ATAU BERDIALOG ATAU APA-APA SAHAJA YANG PUAK WAHHABI MAHUKAN.
    KITA BERTEMU BERDEBAT SEKIRANYA MAHU DIHADAPAN ORANG RAMAI ATAU TERTUTUP ATAU APA-APA SAHAJA KHUSUSNYA DALAM MASAALAH AQIDAH ISLAM YANG KAMU WAHAI WAHHABI PEROSAKKANYA!
    AYOH..hubungi hp saya 012-2850578

    TERMASUK MUFTI WAHHABI YANG DI UTARA NUH! DAN DR. DR. YG SETARAF DGN DR. AMINAH WADUD SEPERTI DR ASRI, DR. A. YASSIN DAN KUNCU-KUNCU WAHHABI DARI PERINGKAT BAWAH TANAH HINGGALAH SETINGGI2 PERINGKAT HANGPA! TERMASUK TOK TOK KETUA KAMU WAHAI WAHHABI YANG DI SAUDI NUH!
    AYOH… HAATI BURHANAKUM IN KUNTUM SODIQIN

  9. check out this website.

    http://www.al-ahkam.net/home/index.php?name=MDForum&file=viewtopic&t=28431

    Wahabi yang bertopengkan salafi sunnah ni dah mula nak menunjukkan taringnya.

  10. Salam saudaraku sekalian.
    berkenaan pendapat MUfti wahabi tu tentang isu haram tukar nama Abdullah
    http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?pg=special/poll/999823.htm

    boleh undi kat sini

  11. geng tu pengecut ..berani main kot jauh jaa

  12. wahhabi yang iqtikad allah duduk kafirrrrrrrrr

  13. minta tolong dari saudara-saudarku perjelaskan tentang bidah mengadakan tahlil hinggakan dalam riadhatul Tolibin pun mengatakan haram mengadakan tahlil.ini apa yg diajarkan rasul dahri dalam kuliahnya

  14. Hello

    What do you think about this? When it happens?

  15. tuan rumah, tolong emailkan pada saya skali kitab tersebut. syaqiq2312@gmail.com

    Terima kasih ,wassalam

  16. Rasul Dahri tuu memang dah terang sesat dan terkeluar dari Islam. Dia telah diharamkan oleh JAKIM. Semua bentuk ceramah ataupun bukunya telah pun diharamkan di Malaysia.

  17. Utusan Malaysia Online 27/4/2008

    Tuhan tidak bertempat
    SOALAN: Saya diberitahu bahawa Allah s.w.t. itu berada di atas Arasy atau di langit kerana Nabi dinaikkan ke langit apabila hendak menerima ibadat solat, dan amalan kita juga diangkatkan ke atas. Jadi Tuhan itu berada di atas dan tidakkah pendapat seperti ini, bererti Tuhan itu bertempat seperti kita pula. Adakah benar pendapat seperti itu atau bagaimana?
    – Murni dan Majdi.

    JAWAPAN: I’tiqad yang sebenar dan selamat menurut ahli sunah itu, tidak boleh kita mengatakan Allah itu bertempat dan terikat dengan masa atau berpihak, beranggota seperti kita. Ini kerana berdalilkan kepada ayat yang muhkam dari al-Quran yang mengatakan Allah itu, tidak menyerupai sesuatu (maksud ayat 11 dari surah Syura dan ayat 4 dari surah al-Ikhlas). Adapun ayat yang mengatakan Allah bersemayam atas Arasy itu, atau naik kepada-Nya perkataan yang baik-baik itu, adalah dari ayat mutasyabihat yang mana ayat tersebut tidak boleh difaham secara zahir yang tidak layak dengan kebesaran-Nya mengikut mazhab ahli sunah kerana firman Allah bermaksud: Allah menurunkan ke atasmu kitab (al-Quran) yang terdapat daripadanya ayat muhkamat yang merupakan ibu (tempat kembali bagi ayat yang mutasyabih) dan ada juga ayat-ayat lain yang berbentuk mutasyabihat. Maka orang yang ada dalam hatinya penyakit zaigh (songsang dari jalan petunjuk kebenaran) akan terus mengikut apa yang kesamaran dari ayat mutasyabihat tadi kerana mencari fitnah (terutama kalangan orang awam) dan mencari takwilan sahaja, (sedangkan tidak ada siapa yang tahu takwilan itu selain Allah) manakala orang yang rasikh dalam ilmunya (para ulama) akan berkata kami beriman dengannya (segala ayat-Nya) semuanya dari Tuhan kami (al-Imran ayat 7). Mereka terus mengembalikan ayat mutasyabih tadi, kepada ayat yang muhkamat itu, (kepada induknya), dengan mentafsirkannya sesuai dengan makna ayat yang muhkam tadi seperti dikatakannya bahawa, Maha Suci dan Maha Tinggi Allah itu, dari apa yang mereka (sifatkan) sekutukan itu (menyerupai makhluk-Nya) (maksud ayat 68 dari surah al-Qasas dan banyak ayat lain lagi).
    Jadi segala ayat atau hadis yang pada zahirnya nampak bersamaan Allah dengan makhluk yang baru ini seperti bertempat, beranggota, dan sebagainya semuanya, dikembalikan kepada ayat-ayat muhkamat yang menjadi induknya (ibunya) tadi. Sebab itu ulama khalaf akan mengatakan bahawa Allah itu, Maha Berkuasa bila terdapat ayat kesamaran seperti tangan. Atau rahmat dan ilmu-Nya, bila ada ayat yang menggambarkan Allah itu hampir dengan hamba-Nya. Atau kuasa pemerintahan-Nya bila terdapat ayat yang mengatakan Allah itu Tuhan di langit dan Tuhan di bumi maksud firman-Nya pada ayat 84 surah Zukhruf. Ini semua sesuai dengan firman-Nya bermaksud: bahawa Allah Amat Berkuasa atas segala-galanya (al-Baqarah ayat 259) dan Dia bersama kamu di mana kamu berada (surah al-Hadid ayat 4) dan banyak contoh lain lagi.
    Punca perselisihan adalah kerana mereka tidak mahu menerima ada kalam yang majaz atau berbentuk balaghah dalam al-Quran seperti Imam Ibnu Taimiah yang menolak percakapan berbentuk majaz tasybih dan tamsil dan sebagainya, sedangkan al-Quran itu diturunkan kepada manusia yang penuh mengandungi kalam majazi, tasybih dan balaghi. Mazhab khalaf adalah lebih sesuai dengan orang awam lagi mudah difahami supaya manusia benar-benar dapat mengenali Tuhan-Nya dan tidak akan menyekutukan-Nya atau menyerupai-Nya dengan sesuatu yang lain. Ketahuilah bahawa mereka sendiri sudah terperangkap dengan apa yang mereka takuti dan menuduh kita selama ini (syirik kepada Allah). Ingatlah bahawa tidak ada yang salahnya kalau kita tafsirkan mana-mana ayat mutasyabih itu dengan ayat muhkam malah kita diajar supaya bertindak, demikian dalam ayat 7 surah al-Imran tadi. Kalau mereka kata kita cuba mentakwilkan ayat- ayat Allah, kita jawab: tafsir kita akan ayat mutasyabih dengan yang muhkam tadi adalah disuruh dan dibenarkan. malahan itulah cara orang yang beriman kepada-Nya. Mereka tidak akan sesat selama-lamanya selagi berpegang dengan kitab Allah. Kita hairan kenapa di tempat lain mereka bermati-matian mengatakan ada pula dalam al-Quran atau hadis itu kalam majaz, balaghah dan sebagainya. Contohnya bila mengenai talkin orang mati mereka pakaikan perkataan orang mati (mautakum) itu, kepada orang yang sakit tenat dan hampir mati pula. Kaedah apa yang mereka pakai bukankah, itulah majaz namanya. Inilah tanda kecelaruan dan fitnah dari penyakit zaigh yang lahir bila kita bersikap sombong tidak mahu bertanyakan ulama. Nanti takut taqlid kepada mereka pula, kerana mereka mahu ikut Allah dan Rasul-Nya sahaja. Sedangkan Allah mengarah kita supaya bertanya dan mengikut ulama (surah al-Nahl ayat-43) kerana mereka (ulama) mengikut Allah dan Rasul-Nya. Wallahualam.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: