Posted by: bankwahabi | November 17, 2006

HATI-HATI ULAMA SALAFI – WAHHABI

http://bahrusshofa.blogspot.com/2006_01_01_archive.html

HATI-HATI ULAMA SALAFI – WAHHABI

Antara orang kuat salafi-wahhabi ialah:-

1. Nasir Albani (geng salafi-wahhabi namakan dia “Nasiruddin”);
2. Abdul Rahman Abdul Khaliq;
3. Muhammad Khalil Harras;
4. Abdul Aziz bin Baz (Mufti Saudi);
5. Abu Bakar al-Jazairi;
6. Hamd at-Tuwayjiri;
7. Muhammad Salih al-Uthaymin;
8. Muhammad Jamil Zaynu;
9. Salih Ali Fawzan.

Di Malaysia:-

1. Dr. Asri Zainal Abidin;
2. Rasul Dahri;
3. Hafiz Firdaus (mufti pilot kita);
4. Abdullah al-Qari bin Haji Salih (tapi tokoh ini tak menentu pegangannya);
5. Dr. Abdullah Yasin (khadam kedutaan Saudi yang anti mawlid);
6. Tuan Hassan Tuan Lah (mufti cyber kita);

Tapi mereka sudah tentu tidak mengaku berfaham Wahhabi, mereka lebih senang dengan nama salaf walaupun mereka hidup jauh dari zaman salaf. Ciri-ciri utama mereka ialah senang menyalahkan orang lain, suka membid`ahkan orang serta menyesatkan orang. Panutan utama mereka ialah Ibnu Taimiyyah, Ibnu Qayyim, Ibnu Hazmin, Syaukani, Syed Quthub, Syed Sabiq dan lain-lain yang sewaktu dengannya.


Responses

  1. untunglah wahabi ini bukan ahlussunah yg sesungguhnya karena ulama salaf dari kaum ahlussunah masih membagi bid’ah pada dua bagian
    maka siapa yg memnyalahi ini termasuk golongan sesat dan menyesatkan….baravo ahlussunah waljam’ah

  2. tapi kan abusalaf, lagi untung salafi yg tidak mengikut ibn Taimiyah membahagikan tauhid pada tiga bahagian…
    sebahagian mengatakan ia seakan2 trinity… kaji lagi ttg pembahagian ini sebab ia lagi bahaya berbanding pembahagian bid’ah yg dua tue, sbb membabitkan aqidah kite…!!!

    take care k…(abusalaf & abdussalam)

  3. “Ciri-ciri utama mereka ialah senang menyalahkan orang lain, suka membid`ahkan orang serta menyesatkan orang..”

    Revisi :
    Ciri-ciri utama mereka ialah senang menyalahkan ORANG YANG SALAH, suka membid’ahkan PERBUATAN BID’AH serta menyesatkan SESUATU YANG SESAT..” itu lebih tepat…

  4. Antum ni, pening dibuatnya. kembali kepada pokok permasalahan. Seperti biasa berpusing kpd asal yg sama. Antum hanyasanya mahu berpegang dengan ta’rifan bidaah yang menyesatkan kesemua bidaah dan membezakan bidaah dan masalahah seperti yg dilakaukan Imam Syatibi shj. Tanpa memahami kaedah usulliyyah dalam pentakhrijan hukum. Imam Syatibi syaz dalam masalah ini dengan Ulama’ Usuluyyin yg lain.Dan semua tahu ini. Ianya dibincangkan dalam baba MASLAHAH. Antum ni, seharusnya lebih peka dan berhati-hati dan cubalah mengaji lebih sikit dengan org lain.!
    Allahua’lam

  5. 1. Nasir Albani (geng salafi-wahhabi namakan dia “Nasiruddin”);
    3. Muhammad Khalil Harras;
    4. Abdul Aziz bin Baz (Mufti Saudi);
    5. Abu Bakar al-Jazairi;
    6. Hamd at-Tuwayjiri;
    7. Muhammad Salih al-Uthaymin;
    8. Muhammad Jamil Zaynu;
    9. Salih Ali Fawzan.

    merekalah para ahlul hadits yang sangat disegani, berilmulah pada mereka jangan cakap wahaby sebelum teliti!
    ilmu mereka dimulai dari yang kecil masalah ibadah ahlaq, dan lain2…
    aneh jika ada orang yang mencelanya selain orang2 zindiq yang gemar bid’ah dan tidak mau bid’ahnya ketahuan oleh mereka lantas mencelanya….
    belajarlah wahai orang awam…!

  6. Assalamualaikum.

    Syukran saudari nai,

    Kepada ben yg ngaji kat yemen tempat wahabi dok besut trgn,anak kambing dr indon yg entah pahape tetiba jadi biol,seorg salfy dr indonesia lagi talafi yg bajet gempaq. Moga kamu sedar kebodohan lagi kesesatan yg kamu ikuti ini.Ingatlah kamu semua, Salah Aqidah maka tiada Iman baginya maka tiada syurga bagi kamu yg bodoh…

    Saya tak nak layan si wahabi mcm2 kamu ini, tiada manfaat bagi Ummah Muhammad, saya pun tak alim layan kamu yg bodoh. Baik saya belajar talaqqi dgn guru yg thiqah. tapi bukan dr org2 wahabi yg kamu sebukan itu..Kononnya pakar hadith,kononnya muhaddith…Cakap kat wahabi, angan2 kosong boleh lae…Bak org kata, syok sendiri..tengoklah nama2 yg disangka alim, tapi penyesat lagi menyesatkan…jgn sangka janggut tebal lebat alim, jgn sangka pakai jubah singkat2 aqidah betul, jangan sangka diberikan gelaran itu ini boleh jamin ke syurga,jangan sangka phD itu ini sudah alim besar, jangan sangka ORANG MCM ORG2 DIBAWAH INI ULAMAK,tetapi mereka lebih dahsyat menghancurkan Agama.
    mamat nasir albani ini, mana sanad hadith nya, satu sanad pun tak menghafal…yg lain lg bodoh, dok kena tipu dengan dongeng albani…ke hulu ke hilir jaja nasir albani sesat itu…maka mereka pun lg sesat….

    1. Nasir Albani (geng salafi-wahhabi namakan dia “Nasiruddin”);
    3. Muhammad Khalil Harras;
    4. Abdul Aziz bin Baz (Mufti Saudi);
    5. Abu Bakar al-Jazairi;
    6. Hamd at-Tuwayjiri;
    7. Muhammad Salih al-Uthaymin;
    8. Muhammad Jamil Zaynu;
    9. Salih Ali Fawzan.

    MAAF KWN2 AHLUS SUNNAH SAYA GUNA AYAT KASAR DAN KENCANG MULUT SAYA KALI INI, SEBAB DAH LAMA TAK LEPAS GERAM TERHADAP WAHABI TALAFI YG TAK SEDAR2 DENGAN KESESATAN MEREKA. MEREKA INI TIDAK PATUT DILAYAN DENGA BAIK, SEBAB MEREKA INILAH MENGHANCURKAN UMMAH MUHAMMAD,MEREKA MENGHANCURKAN DAULAH ISLAMIYYAH,MEREKA MEMECAHKAN KESATUAN UMMAH ISLAM, MEREKA MEMBUATKAN KAUM KUFFAR KUAT,MEREKA MENGKHIANATI UMMAT ISLAM, BAHKAN MEREKA INI SAMA SEPERTI YAHUDI DAN NASRANI…MEREKA BERIMAN PADA SESETENGAH AJARAN ISLAM(SYARIAH)/KITAB AL QURAN DAN MENGINGKARI SESETENGAH DARI NYA….MEREKA INILAH WAHABI….KAUM KHAWARIJ MODERN…

    WALLAHU A’LA WA A’LAM…

    WASSALAM

    *KPD PUAK2 WAHABI SESAT, TAK PAYAH NAK GATAL2 KOMEN KAT SINI, NANTI KENA DELETED JER..KAN TENTION….

  7. Mereka sahaja yang betul.
    Asyari maturidi sesat.
    cakap2 diorang takley pakai
    hish.kalau wahabi tak start benda ni,
    kita pun tak start bangun menentang mempertahankan diri

  8. macam mana lak dgn hadis sahaih tentang tanduk syaitan dari najd tu?Ramai ulama dah berfirasat.
    aku rasa orang yang cakap ni pun tak tau lagi akidah wahabi tu sebenarnya

  9. abusalaf – December 21, 2006
    untunglah wahabi ini bukan ahlussunah yg sesungguhnya karena ulama salaf dari kaum ahlussunah masih membagi bid’ah pada dua bagian
    maka siapa yg memnyalahi ini termasuk golongan sesat dan menyesatkan….baravo ahlussunah waljam’ah

    “habis tu imam syafie tu sesat la sebab membahagikan bidaah kepada dua,beliau ada nas dan dalil dia sendiri,jadi Imam syafie tu tak guna nas dan dalil akasesat dan tok nenek kita dulu pun kafirlah ya sebab ikut syafie?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: