Posted by: bankwahabi | September 28, 2008

Fatwa Sesat Wahhabi(DrMaza): MELANCAP TAK BATAL PUASA



KESEMUA WAHHABI MENGHALALKAN ‘ISTIMNA’, BERONANI, MELANCAP SECARA MUTLAK DAN WAHHABI MENDAKWA IA TAK MEMBATALKAN PUASA

Ada satu cerita yang telah jadi nyata…

Ini antara 3 fatwa rasmi Wahhabi yang sesat dan jijik berkaitan hukum-hakam puasa Ramadhan, bukti-bukti fatwa sesat Wahhabi ini ada pada saya,
FATWA SESAT DARI WAHHABI BERKAITAN PUASA DI BULAN RAMADHAN:
1- WAJIB makan-minum disiang hari dibulan puasa (Ramadhan) walaupun tak sakit dan selainnya.
2- LIWAT tidak membatalkan puasa walaupun yang diliwat itu adalah pelacur.
3- MELANCAP beramai-ramai lelaki dan perempuan sampai keluar air mani pun tidak membatalkan puasa walaupun perkara tersebut dilakukan dalam Ka’bah.

Demikian antara fatwa rasmi Wahhabi yang bercanggah dengan ajaran Islam. Selain fatwa akidah mereka yang seleweng dengan mendakwa Allah Duduk Atas Kerusi, Wahhabi turut menyebarkan fatwa-fatwa sesat mereka di atas sepanjang bulan Ramadhan ini di kampung-kampung termasuk rakyat Kadazan, utara dan seluruh pelusuk dunia. Wahhabi melakukan konvoi beramai-ramai menyebarkan ajaran sesat mereka tersebut.
Awas! jangn terpengaruh kerana Wahhabi menghidangkan keenakan nafsu syahwat semata-mata.

About these ads

Respon

  1. kat institut aku,jakim ade dtg …
    diorg pon anti gak ngan wahabi nie….
    ntah ler….
    org arab saudi pun wahabi gak….
    nak gi haji nnt susah….
    kalau org arab saudi anti ngn org malaysia….
    jakim takat perhati jer….
    tp area johor… noh gadot mmg tak bg wahabi masuk….
    kesimpulanya….
    yg baik dan benar ttp dari allah…
    dan segala nya pasti berakhir dgn kebenaran….
    walllahu alam….

  2. Wahabi adalah satu pegangan yang telah keluar dari Ahli Sunnah Waljamaah.

    sudah ijma sekelian ulamak

  3. wahabi ni banyak gak kat jabatan agama kerajaan ni… di sabah pun ramai gak…. dorang semua ni kalau ade jer pendakwah asw dorang tabur fitnah terus… supaya… ajk masjid semua tak terima .

  4. Wahabi adalah akidah umat akhir zaman yang dinyatakan oleh baginda Nabi s.a.w. ” Akhir zaman umatku akan berpecah kepada 72 firkah (puak), satu firkah ke syurga dan 72 firkah yang lain ke neraka. Satu firkah itu adalah ahliku (ahli sunnah waljamaah).”

    Wahabi tidak lain dan tidak bukan sekadar mencukupkan 72 firkah yang hanyut itu.

  5. Wahabi adalah akidah umat akhir zaman yang dinyatakan oleh baginda Nabi s.a.w. ” Akhir zaman umatku akan berpecah kepada 73 firkah (puak), satu firkah ke syurga dan 72 firkah yang lain ke neraka. Satu firkah itu adalah ahliku (ahli sunnah waljamaah).”

    Wahabi tidak lain dan tidak bukan sekadar mencukupkan 72 firkah yang hanyut itu.

  6. maaf terkejut besar saya jiuka betul2 demikian.walaupun begitu apadia bukti.sbb saya terkejut

  7. Mengenai “Fatwa Sesat Wahhabi(DrMaza): MELANCAP TAK BATAL PUASA.”

    Bolehkah Tuan berikan link/makalah/bukunya yg menyatakan demikian supaya saya dapat semak.

    Sekian, terimakasih.

  8. ALLAAH EXISTS WITHOUT A PLACE…
    ALLAAH WUJUD TANPA BERTEMPAT…
    ALLAAHU MAWJUUDUN BILAA MAKAAN…
    Wahhabi telah terkeluar dari deen Islam mengikut pandangan Ahli Sunnah Wal Jama’ah.

  9. pengikut wahbi adalah pelampau..
    samalah seperti kahawrij

  10. Tak payah lah pening kepala…dah kita dibesarkan dalam mazhab Syafei….ikut Syafei je lah…bukan susah pun….menuntut ilmu untuk memperbaiki diri dan amalan….kalau benda yang kita belajar tu makin mengurangkan budi pekerti dan amalan ibadat kita, harap tak payah lah ikut…..moga2 Allah ampuni. Amin.

  11. wahabi asal dari wilayah Najd. cuba tgok apa Rasullah cakap/sabda tentang wilayah ini apabila diminta oleh sahabat untuk doakan tempat tersebut supa dipelihara/dirahmati seperti Syam(damsik)mekah dan madinah. kaji…jangan tak kaji… tempat itu akan muncul “tanduk syaitan”……

  12. wahabi adalah khawarij moden mengikut syeikh mahmud siyam (bekas imam besar masjidil aqsa).dan mereka ini telah dibunuh oleh hamas di masjid ibnu taimiyyah.kira2 300 pengikut ajaran ini terbunuh kerana tidak mahu menyerah.Mereka diburu hamas kerana bertindak mengebom majlis perkahwinan,melarang jihad serta membunuh umat islam lain kerana dikatakan bidaah

  13. assalamualaikum sedaraku sekalian…saya orang sabah dan keja kat jabatan agama..saya nak komen sikit..suma orang islam akan setuju jika saya katakan taatlah allah dan rasulnay(ikut al quran dan sunnah)..ini bermakna orang islam menjadikan alquran dan sunnah itu sebagai pedoman dan sumber hukum..adapun dalam permasaalahan wahabi ini bukanlah satu permasaalahan yang kecik di sebabkan ianya melibatkan agama,saya tidak percaya jikalau golongan ini tidak merujuk kepada al quran dan sunnah sebab secara ilmiahnya mereka berasal dari mekah dan madinah(orang arab)yang mana mekah dan madinah ini merujuk kepada tempat lahir dan wafat rasulullah dan sahabat r.hum..menurut pandangan hamba mustahil mereka ini adalah golongan yang kuat berpegang teguh dengan al quran dan sunnah..merekalah yang mendapat pelajaran dari kitab allah dan sunnah selepas nabi,sahabat,tabiin…ulama ulama kita di malaysia ni pegi belajar denagn meka smua di mekah..kita mana paham bahasa arab melainkan kita pegi belajar dengan meka smua.meka smua tak pernah datang ke malaysia marah dengan kita walaupun kita gelar meka dengan gelaran wahabi sebab meka tahu yang kita ni bahasa arab pun tak lepas,dan tak da guna nak marah orang yang tak ngerti al quran dan hadis, ibaratnya macam ayah dan anak, ayah tak kan marah jika c anak makan tahinya sendiri sebab si anak masih kecil, cakap pun tak pandai ni kan lagi nak pikir tahi atau coklat..hehehe..sedaraku mengenai dr maza yang dah dapat phd agama tu, dia kluar fatwa macam tu bab tak da nas alquran dan sunnah yang secara qat’i yang kata onani batal puasa..klu ada dalil yang qat’i tentu kamu orang jadi seorang pemalsu hadis..jangan la nak marah orang tak tentu pasal..hari ni manusia suka marah orang sebab kebodohannya sendiri,tu la sapa suruh tak nak belajar agama tinggi2,klu orang thu nilai sebenar ilmu,tentu dia tak sibuk nak marah orang tapi dia akan sibuk menuntut ilmu dan memahami setiap apa yang di katan oleh ulama walaupun berbeza dengan apa yang di fahaminya..ok lah saya nak tidor..assalamualaikum?

  14. saya setuju jika kita mazhab syfi’i tapi jangan taksub sudahla,ulama dalam mazhab syafii pun ramai tapi tak taksub ngan imam syafii bab asal agama alquran dan sunnah

  15. slam semua..dulukan kat tempat aku belajar ade la sowg dak wahabi.. smpaikn bergaduh ngan satu ust dsbbkan xpuas ati pasal debat fiqh.. ust aku berdalil berdasarkan alquran n hadith tp dia guna kitab wahabi dia cm ne ek..sesat sesat!!!

  16. sya setuju dengan komen Jamal yg dr sabah 2..

  17. setahu ana wahabi ni baru je bertapak dimekahpada abad ke 11,sebelum daripada tu semua ulamak AHLI SUNNAH WALJAMAAH setelah di tukar pemerintahan baru naik WAHABI janagn cuba pesong sejarah…Pasal ALIM BAHASA ARAB ATAUPUN TIDAK ,yang ana tahu wahabilah paling lemah bahasa arab bukan semua dapat menguasai NAHU DAN SOROF walaupun dia bangsa arab buktinya WAHABI ARAB SAUDI berdebat ngn TOK GURU PONDOK suruh i’rab kaedah quran satu persatu tak gheti jugak.

  18. dulu sekali pernah TOKGRU pondok ajak wahabi seluruh dunia berbahas tentang pengangan Agama,yang mana betul wahabi ke aswj .Lalu dihantar mesej wahabi seluruh dunia ajak semua datang ke Tak silap AKu PONDOK DALA,dalam ulmak pondok bagi syarat peejanjian kalau Aswj tak leh datang kebenran Sunni maka sunni di mansuhkan,tapi kalau wahabi tak leh datang kebenaran wahabi maka fikrah wahabi dimansuhkan, yelah tunggu punya tunggu berbulan2 sampai masa untuk berbahas semau ulamak aswj dah maghi dah Habib umar ,dan laian2 tiba nak bahas habis Ulamak wahabi cancel tak nak datng mcm2 alasanlah termasuk Bapak wahbi Fatani DR ISMAIL LUTHFI….sini kita boleh katkan wahabi ni ajaran salah sebab kalau dia benar dia mesti berhadapan dengn ulamak sunni. berita sahih dari ULMAK FATANI….


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 31 other followers

%d bloggers like this: