Posted by: bankwahabi | Disember 12, 2007

Bukti Bergambar Rumah Nabi Saw dan Sayyidah Khadijah Yang Telah Dihancurkan Wahabi Laknatullah

Semoga Allah membalas kejahatan mereka ini.
Beberapa kejahatan wahabi yang telah menghancurkan rumah Nabi SAW dan Isteri tercinta Baginda,Sayyidah Khadijah yang merupakan peninggalan bersejarah yang semestinya dirawat dan dijaga dengan baik.Peninggalan seperti ini merupakan tempat2 penting yang menjadi tempat bagi anak cucu kita di generasi akan datang untuk mengenang nilai warisan Nabi Muhammad SAW serta para sahabat.Tetapi kini ianya dihancurkan bagi mengelakkan umat Islam mengenang kembali nabi Muhammad bin Abdullah sekaligus mempromosi nabi mereka muhamad ibn Abd Wahab.

rumah-nabi-sayyidah-khadijah-tempat-mereka-berdua-tinggal-selama-25-tahun-pun-dibongkar.jpg

Ini adalah foto Rumah Nabi Saw dan Sayyidah Khadijah as, tempat mereka berdua tinggal selama 28 tahun. Ini menjadi bukti sebenarnya WAHABI ingin menghancurkan semua sejarah umat Islam serta mengkafirkan Umat Islam.

reruntuhan-rumah-khadijah_o.jpg

Di atas ini gambar sisa runtuhan rumah Nabi Saw & Sayyidah Khadijah as yang dilihat lebih dekat.

pintu-masuk-kmr-rasul-di-rmh-khadijah_o.jpg

Gambar di atas ini adalah runtuhan pintu masuk ke kamar Rasul Saw di rumah Sayyidah Khadijah as.

kamara-nabi-sayyidah-khadijah.jpg

Gambar di atas adalah sisa runtuhan kamar Rasul Saw dan Sayyidah Khadijah as.

tempat-ketika-sayyidah-fathimah-zahra-dilahrirkan_o.jpg

Di atas ini adalah Gambar runtuhan tempat Sayyidah Fatimah as, puteri kesayangan Rasulullah Saw dilahirkan.

mihrab-tempat-rasulullah-biasa-shalat-di-rmh-khadijah_o.jpg

Di atas ini adalah gambar runtuhan mihrab tempat Rasulullah saw bersolat.

kuburan-sayyidah-khadijah-al-kubra-putranya-qasim-di-pojok_o.jpg

Gambar di atas ini adalah makam Sayyidah Khadijah as (yang besar) dan puteranya, Qasim (yang kecil) di sudut.

Pada postingan selanjutnya, saya akan memaparkan foto-foto makam-makam ahlul bayt, para sahabat, dan istri-istri serta kerabat dekat Rasulullah Saw yang dibiarkan terlantar oleh Wahabi-Salafy. Insya Allah.

Catatan :

Sebagian besar gambar tersebut saya peroleh dari kitab : Ummul Mu’minin, Khadijah binti Khuwaylid, Sayyidah Fie Qalby al-Mushtafa karya DR. Muhammad Abduh Yamani yang telah diterjemahkan oleh penerbit Pustaka IIMaN dengan judul : Khadijah Drama Cinta Abadi sang Nabi. Penulis adalah bekas Menteri Penerangan Kerajaan Arab
Saudi.

petikan telah diolah dan diedit kpd bahasa Melayu dari

http://qitori.wordpress.com/2007/12/06/foto-foto-rumah-nabi-saw-dan-sayyidah-khadijah-yang-telah-dihancurkan-wahabi-salafy/

About these ads

Respon

  1. saya ingin melihat lebih bayak foto berkaitan dengan peninggalan nabi muhammad s.a.w.

  2. saya pun nak juga infornasi dan foto2 tersebut.

  3. Warisan seperti rumah peninggalan NABI MUHAMMAD S.A.W perlu dipelihara.

  4. Ya Allah berilah kesabaran kepada Umat Nabi Mu

  5. kepada bankwahabi. maaf saya telah memposting tulisan anda. saya mohon ke ikhlasan anda.
    semoga amal baik anda di terima Allah SWT. dalam memerangi kaum kuffar.

    semoga Allah memberikan hidayah dan maghfiroh-Nya kepada Anda. Amin

  6. salam….saya diberitau ustaz saya yg belajar kt azhar komplek tandas terbesar kt mekah adalah tempat asal rumah Nabi Muhammad s.a.w. dan diceritakan lagi bahawa sewaktu proses nk buat tandas terjumpa tikar Nabi kita yg mulia S.A.W dari pelepah tamar dlm keadaan elok dan masih wangi lagi. juga diberitakan ramai juga yg pekerja terkorban sewaktu kerja2 buat tandas tu.. wallahu’alam.

  7. Memerangi kaum sesat Wahabi 1000x lebih afdhol dari pada musuh yang jauh dan tak jelas. Puak wahabi msuh yang jelas didepan mata kita. Allahu Akbar..!!!!

  8. masya Allah. JAHANAM WAHABI!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HANYA ALLAH YANG
    AKAN MEMBALAS
    PENGHINAAN MEREKA
    TERHADAP KEKASIHNYA.

  9. zalim betullah wahabi ni… geram aku…

  10. SUNGGUH KAUM WAHABI ITU PENGIKUT IBLIS!!!!

  11. Rumah Rasulullah di Madinah, bila dan siapa yang runtuhkan untuk besarkan Masjid Nabawi?

  12. WAHABI = MAZHAB PENGHANCUR SEJARAH PERADABAN ISLAM !!!

  13. kolongon kafir telah bejaya mengoda umat islam jauh dari Al quran,sekarang ni golongan kafir telah cuba menjauhkan diri umt Islam pada peribadi Nabi besar,(sejarah,maulid,kesan sejarah,keturunan)esok umat islam tak ada apa lg nak dipegangkan

  14. Kita hormat nabi muhammad sebab beliau kekasih Allah dan dilahirkan untuk sempurnakan ahklak manusia. apa matlamat wahabi sebenarnya, lupa syahadah kedua tu kot?

  15. Wahabi= agen Yahudi

  16. memang diakui pd zaman dahulu memang terdapat banyak mazhab…tetapi seluruh ulamak dunia pada masa itu mengakui hanya 4 mazhab yang mujtahid mutlak ( dapat menghafaz ribuan hadis serta mengetahui sanad yang sohih ) iaitulah AlSyafi’ah,AlMalikiah,AlHanafiah dan AHambaliah.Adapun Ulamak masa kini hanya mengikuti apa yang telah Ulamak terdahulu tetapkan terutamanya dalam masalah Fiqh.
    Jumhur Ulamak menerima pakai keempat-empat mazhab ini , tapi hanya sebilangan kecil shj yang mengikuti mazhab wahabi ini yang didokongi oleh Muhammad ibnu AbdulWahab yang memegang Akidah ibnu Taimiyah yang penuh dengan iktiqad mutasyabih dan mutajisim lalu mendakwa dirinya salafus saleh sdgkan Dia pada zaman itu hnyalah berada dizaman Ulamak Khalaf. Dan dari segi Akidah seluruh ulamak dunia ( jumhur ulamak ) menerima Akidah yang dibawa oleh Sheikh Abu Hasan Al Ash’ari dan Sheikh Abu Mansur Al Maturidi…Inilah hakikatnya Sunnatullah…ketahuilah sekiranya manusia itu berpegang kepada Ittikod yang lain dari keduanya ( Al ash’ariah dan Al Mansuriah ) maka sayugianya DIA telah tergelincir Akidahnya …nauzubilahi min zalik

  17. Subhanallah!!!!!i’m from Indonesia.sy sgt terharu melihat tempat peninggalan Nabiyallah Muhammad SAW.how simple dan sahajanya his life.I very dont understand why Wahabi so cruel to destroy peninggalan bersejarah pemimpin besar Islam,Habibullah Muhammad SAW.

  18. wahabi memang babi…

  19. wahabi memang babi. senang. syiah pun sama.

  20. budak kecik yang sewel,kesian kau ni ekh,kecik2 dah sesat..cakap mcm ulama besar..kalau kau percaya allah bertempat,ada tangan,ada muka,besok dajjal keluar mengaku tuhan kau la orang pertama ikut dajjal.. sebab itu yang menjadi aqidah kau.. tuhan yang sebenarnya yang kau suka gambar2kan seperti mahluk tu sebenarnya dajjal..kesian wahabi bertuhankan dajjal.. maha suci allah drpd mengambil ruang dan tempat dan allah tidak menyerupai sesuatu pn.. ya allah aku berlindung denganmu drpd fitnah dajjal

  21. Ya Alloh,Turunkan Azab yang pedih kepada Kaum Wahabi dan Saud Family

  22. Belajarlah tauhid betul2. Ini dapat menjadi benteng diri daripada terpengaruh dengan aqidah songsang, bukan saja wahabi, lain lain juga seperti muktazilah , ahli falsafah,ahli sain yang antaranya menafikan hakikat qada’ dan qadar. Guna kitab muktabar yang asli. antaranya kitab aqidatunnajin fi ilmi usuluddin. Didalam kitab tersebut ada disebut bahawa org yang terlepas dari fitnah dajjal amat sedikit sekali. 12000 lelaki dan 7000 perempuan. pasal tak kenal Allah. kita sama samalah belajar untuk kenal Allah dengan betul. Awalluddin ma’rifatullah.

    • ya tuan..aku juga sedang belajar kitab aqidatun naajiin..tinggi sungguh ibarat kitab tu..

  23. sy sgt sdih mlihat kmusnahan islam sdikit dmi sdikit… kiamat makin mndkati tp mnusia trus leka,,

  24. Smg Allah memberi ganjaran atas usaha saudara yg memperjuangkan cinta Nabi SAW.

  25. ya allah berilah ptunjukmu kpd kami..

  26. Fahaman wahabi telah menjadi gunting dlm lipatan dlm Islam yang mulia sehingga amalan berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad saw dilarang!!!!! Kalau berselawat sudah tidak diperbolehkan, gimana pula mereka bersyahadat dan bacaan apa yang mereka pakai dlm tahyat????

  27. ya allah… hamba mohon dg kesucian dan haq nabimu…. hancurkanlah WAHABI…

  28. Stupid and no brain Wahabi…

  29. Belum sadarkah para wahabi ini bahwa mereka telah membuat rumah kekasih Allah, rumah Risalah, rumah Nubuwwah, rumah diturunkannya wahyu Ilahi rata dengan tanah bahkan Zionist pun belum pernah melakukannya. Semoga Allah menimpakan Laknat Nya kepada wahabiah dan para pengikutnya yang telah taklid buta dlm memahami agama.
    Firman Allah (ane lupa nama suratnye) ” Sesungguhnya orang yang buta didunia, maka di akhirat dia akan lebih buta lagi dan lebih tersesat dari jalan yang lurus”

  30. semoga Allah menghancurkan wahabi ni..

  31. Sedih n terharu….Smoga senantiasa Allah membalas dgn apa yang kaum wahabi perbuat…..

  32. seperti mana liciknya zionist yahudi dalam menyerapkan racun yang melemah dan menghancurkan umat islam ,begitulah bijaknya puak wahabi yg menjadi anak didik zionis dan orientalis dalam usaha melemahkan kesatuan umat islam seluruh dunia , mrk berani mengkafirkan ulama yg muktabar semata2 kerana tidak sealiran dgn mereka. mrk mempertahankan kesesatan,

  33. sebaiknya umat islam tetap bersatu menghadapi wahabi yang jelas-2 telah meruntuhkan bangunan rumah rosululloh S.A.W. semoga islam tetap dalam lindungan-NYA

  34. saya harap diwujudkan jemaah assyairah bagi membela aqidah islam yang sahih.

  35. wahabi bodo wahabi bodo…

  36. sungguh telah jelas kebenaran dan keadilan islam membawa rohmat bagi semesta alam, bersyukurlah kita sebagai orang islam, jangan biarkan islam kita dikikis oleh nafsu kita yang setiap saat dipancing oleh syaiton2 yang sekarang dengan terang-terangan dan halus mengajak kita menjadi sesat kembali kepada kejahiliya’an, mari kita buat islam menjadi kuat dan besar dimulai dari pribadi kita masing2. mudah2han ALLAH SWT memberikan kita kesabaran untuk mengaplikasikan islam secara kaaffah.. amiin yaa robbal ‘aalamiin…

  37. pernah sekali saya mimpi rumah nabi saw tapi mcm dah roboh separuh, rupanya roboh betul.mcm tu…nauzubillahi min zalik

  38. Yaa ALLAH… Yaa Rosul semakin agunglah Engkau Yaa Rosul.. Tak sedikit pun terlintas dendam dihatiMu… terimaksih foto-fotonya, mohon ijin share.

  39. Saya ikut sedih dg tingkah wahhabi ini….kehebatan meraka dalam menghafal qu’an dan mempelajari hadits telah jadi hijab mereka tuk menghargai saudaranya bahkan tidak menghormati peninggalan Nabi yang agung….

  40. ilmu dulu sblm berkata dan beramal. ana ikhwan dari indonesia, salam kenal


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 31 other followers

%d bloggers like this: